Háromkomponensű Dunlop-abroncs

2007.04.17. 09:24

A Dunlop két új gumiabroncsot mutatott be, hogy kitöltse a Sportmax Qualifier (D209) utcai sportabroncs és a D209GP kifejezetten pályagumi közti rést termékpalettáján. A gumik egyike a Dunlop Sportmax Qualifier RR (D209RR), amelyet igen sportos utcai és alkalmi versenypálya-használatra javasolnak. A Qualifier RR három komponensű abroncs, azaz a gumik futófelületének oldalsó széle puhább keverékből áll, mint a közepe, amelynek keményebb anyaga jobban ellenáll a használatnak. Gyorsan felmelegednek, nincs szükség gumimelegítőre, és emellett kiváló tapadást, stabilitást és visszajelzést nyújtanak. A tapadás majdnem azonos a Dunlop GP Racer típussal, de kissé puha, szivacsos érzést kelt a kanyar közepén a szilárd pályagumikhoz képest. Ez az extra felfüggesztést segítő erő viszont a közutakon lehet hasznos, ahol egy-egy kanyarban lévő bucka elsimításánál jöhet jól. Egyelőre 120/70-17, 180/55-17, 190/50-17 és 190/55-17 méretekben lesz elérhető az újdonság.

A Dunlop Sportmax GP Racer a legsportosabb közúti Qualifier RR és a kifejezetten csak pályára való D209GP közt helyezkedik el a meglehetősen bonyolult Dunlop modellpalettán. A Dunlop állítása szerint teljes versenygumis tapadást biztosít a pályán, de felépítése révén nem olyan érzékeny a futómű-beállításokra és nem igényel gumimelegítőt, mint a kifejezetten csak pályára ajánlott abroncsok. Nemcsak viszonylag gyorsan bemelegszik külső fűtés nélkül, hanem tovább bírja a meleget, mint egy szupersport utcai gumi. Extrém tapadás, remek visszajelzés és stabilitás a jellemzői. A GP Racer merevebb konstrukció, mint a Qualifier RR, és biztosabb érzést nyújt teljes ledöntésnél. Magasabb profilja (190/55 kivitelben készül csak) gyorsabbá teszi a kormányzást, és nagyobb tapadó felület biztosít teljes ledöntés esetén, mint a 190/50-es változatok. Háromféle keverékben kapható: puha, közepes, kemény. Jelenleg 120/70-17, 180/55-17 és 190/55-17 méretekben szállítják.