Suzuki fölény Le Mans-ban

2007.04.27. 11:14

Idén 30. alkalommal rendezték meg Le Mans-ban a 24 órás hosszútávú gyorsasági motorversenyt. A verseny egyben a FIM Endurance világbajnoki sorozatának egyik állomása is volt. Az edzések már a verseny megelőző héten megkezdődtek és a legjobb 56 csapat állhatott fel a hagyományos lemans-i rajthoz, melynek során futva kellett megközelíteni a pálya szélén várakozó motorokat, majd nyeregbe pattanni, indítani és kilőni. Idén egyetlen magyar résztvevőjű csapatnak szurkolhattunk. Az EWC Team Eurosport Benelux képviseletében Rosival Ágoston állt rajthoz, de sajnos csak az utolsó helyre hozták fel edzéseken a Suzukit. Az első rajtkockát mindenféle meglepetés nélkül a Suzuki Endurance Racing Team (SERT) szerezte meg.

A verseny a szokásoknak megfelelően 3 órakor indult útjára szombaton. Sajnos a 90ezer néző már az első pár kör után egy jókora balesetet láthatott, melyben két motor (21-es Honda, és a 10-es Suzuki csapat) is kiesett a küzdelmekből. A Superbike, Superstock, Super production és Open géposztályokban folyt a küzdelem. A nagy superbike csapatok, mint a Suzuki SERT két gépe, a Kawasaki Motor France ZX-10-ese, illetve a Yamaha GMT94 YZF-R1-ese küzdöttek egymással. Sajnos Rosival Ágostonnak nem volt túl sok szerencséje, a csapattal és a motorral egyaránt adódtak problémák és a magyar fiú még motorra sem ülhetett már megadta magát a Suzuki. Kora este a két Suzuki csapat állt az élen 1-2 sorrendben, majd őket a GMT 94 és a Kawasaki 11-es követte 1-1 kör hátrányban.

Szinte egész éjjel ez a sorrend marad változatlan. Reggeli órákra az egyes számú Suzukin kipufogót kellett cserélni ezért visszaestek a 3. helyre, míg az élen a 2-es számú SERT haladt továbbra is. Mögötte Kawasaki csapat, és a GMT-sek visszaestek az 5. helyre. Az utolsó pár órában nagyon kemény csata alakult ki a 2 Suzuki és a Kawasaki közt. Eleinte a Suzukik cserélgették egymást az élen, majd amikor a kettes számú kis előnyt szerzett, a Kawasaki veszélyeztette folyamatosan az egyes számú csapatot a második helyen. A versenyt végül is a SERT 2-es rajtszámú csapata nyerte (Costes, Dietrich, Neukirchner) a SERT 1-es rajtszámú csapata előtt Philippe, Da Costa, Lagrive). A harmadik helyen a Kawasaki 11-es csapata ért célba minimális hátránnyal (Plater,Mazuecos, Giabbani). A Superstockban és a Super productionben szintén Suzuki győzelem született, míg az Open kategóriában egyedüli befutóként a BMW csapata nyert