Yamaha X-City kisebb motorral

2007.05.04. 08:13

Alig pár hónapja mutatta be a Yamaha főként városi és város környéki közlekedésre szánt legújabb modelljét, az X-City 250-es robogót, már itt a negyedliteres modell kisebb testvére 125 köbcentivel. A nagy kerekű robogók családjába tartozó X-City legfontosabb vadászterülete maga a nagyvárosi forgatag. Az X-City 125-ös változatában egy 125 köbcentis, négyütemű vízhűtéses benzinbefecskendezéses blokk dolgozik, melyre a gyár nem adott meg teljesítmény adatokat egyelőre. A hajtásról természetesen fogazott szíj és röpsúlyos automata kuplung gondoskodik. Jó manőverezhetőségről az elöl 16, hátul 15 colos kerekek gondoskodnak. Ezek igen jó kezelhetőségről árulkodnak, de emellett megfelelő stabilitásról is gondoskodnak a városok nem mindig legjobb minőségű útjain. Az X-City váza acél bölcsőváz, míg lengővillája alumínium.

A komfort egyik fontos jellemzője a 125-ös X-Citynek. Ülése eleve két embernek van kiképezve, és osztottan áll rendelkezésükre. A vezetőnek külön kis háttámlája van, az utasé pedig a kétoldali kapaszkodó. Az utasnak természetesen külön lábtartója van. Az ülés alatti csomagtérbe sisakot, míg az első pajzson kesztyűt, rádiótelefont zárhatunk el. Az X-City karosszériája amennyire csak lehet, védi utasait az időjárás és a közlekedés viszontagságaitól. A robogóhoz különféle magasságú szélvédőket rendelhetünk. A megállásról elől egy 270 mm-es tárcsafék gondoskodik kétdugattyús féknyereggel, hátra egy 240 mm-es féktárcsa került. A nagy robogó tömege 159 kiló szárazon. 10,5 literes tankja majd 300 km-es hatótávot engedélyez pilótája számára. Természetesen teljesíti az Euro3-as környezetvédelmi normákat.