Pesek nyert és élre ugrott a 125-ös kategóriában

2007.05.06. 10:19

A Kína Nagydíj edzésein Mattia Pasini a pénteken elért eredményén már nem tudott javítani, de ez is elég volt az első rajtkockához. Hector Faubel viszont rengeteget dolgozott, és az élbolyban ő fejlődött legtöbbet, ezzel a második helyre állhatott fel. A harmadik rajtrács Lukas Peseké lett a Derbivel. Talmácsi Gábor 100. Nagydíjára készülve mindent megtett a legjobb rajtkockáért, de most csak a 4. pozíció sikerült. Pasini kapta el legjobban a rajtot, mögötte Bradley, Corsi és Talmácsi jött. Bradley hamar visszacsúszott, és Talma feljött a második helyre az első körben. A verseny első harmadában Pasini vezette a mezőnyt, Talma Faubel és Corsi társaságában ott igyekezett tőle 10 méterrel lemaradva. A hat fős boly vezette a mezőnyt, ebben Talma a 2-4. helyeken ingázott fel-le. Sőt a 9. kör elején egy rövid időre Talma még a vezetést is átvette.

A 11. körben Faubel eléggé ijesztően vágott be Talma elé, és ugyan nem sikerült előzése, de a célegyenes végén már kifékezte Talmácsit, átvéve tőle a vezetést. A féltávtól sajnos Talma motorproblémái egyre inkább előjöttek. A hosszú egyenes végén lévő jobbosban folyton megállt, megtorpant motorja, így nem tudta felvenni saját ritmusát. A visszaváltásoknál próbált gázfröccsökkel javítani a problémán. Ráadásul a hatos boly 8-10 fősre duzzadt, és elképesztő adok-kapok folyt a mezőny élén a régi jó 125-ös versenyek hangulatát idézve. Nyolc körrel a vége előtt Pasini mindkét Bancaja Asparost egyszerre előzte meg, mögötte Faubel, Talma és Pesek jött. Az ezt követő pozícióharcokban sajnos Talma nem túl jól helyezkedett és visszaesett egészen a 9. helyre. Ezalatt Esteve Rabat a 12. rajthelyéről a másodikra lopakodott fel, sőt, öt körrel a vége előtt még a vezetést is megszerezte. A hátralévő körökben nagy csaták folytak minden egyes centiért. Talma szép lassan feljött az 5. helyig, majd Corsival megküzdve a 4. helyen ért célba. Pasini ismét visszaesett a 10. hely környékére, valószínűleg technikai gondok miatt. Az utolsó körökben már Pesek vezetett, és Faubel is feljött második helyre megelőzve a végén Rabatot, a befutó sorrendje is ez marad az utolsó kör után. Győzelmével Pesek átvette a vezetést a világbajnokságban, Talma hátránya mindössze két pont a második helyen.

Talmácsi Gábor nyilatkozata:
„Nem vagyok elégedett. Nem rossz a 4. hely, de ennél gyorsabb voltam. Még vizsgálja a csapat az okát, hiszen technikai probléma adódott a motorral, amit próbáltam verseny közben orvosolni. A féktávokon időnként teljes káosz volt, és ezek az oda-vissza előzgetések miatt többször kiestem a ritmusból. A verseny végén igyekeztem, hogy meglegyen a dobogó, de Corsi előzése miatt mindketten lemaradtunk az első háromtól. Mindent megpróbáltam, de ha ennél is többet kockáztatok, akkor valószínűleg még ez a 13 pont sincs, nullázni pedig nem akartam, és nem is szabad, hogy versenyben maradjak az összetettben. A következő futam Le Mans-ban lesz, ahol nincsenek hosszú egyenesek, és inkább a vezetési technikai az, ami számít.”