Beverly új stílusban

2007.05.30. 10:32

Már lassan hat éve, hogy a Piaggio nagy kerekű robogócsaládja, a Beverly bemutatkozott. A stílusos robogó gyorsan az eladási listák élére került a közepes és nagy köbcentis nagy kerekű robogók kategóriáiban. 2001 óta a különféle Beverly-változatokból 170 000 darabot értékesítettek. Most a családot a Cruiser alfaj bővíti 250-es és 500-as változatokkal, átdolgozott formai elemekkel.

A központi elhelyezésű első lámpa megkülönböztető formai jegye a Beverly Cruisernek. A régi műanyag borítású kormány helyett teljesen új krómozott, fémcső kormányt kapott a motor. Az új műszerfal szintén motorkerékpárszerű, abból is a klasszikus vonalakat követi két kör alakú, krómozott, hagyományos órájával. A tükrök szintén króm felületet kaptak, akárcsak az üzemanyag-visszajelző. Az első pajzson új, szélesebb, szépen megmunkált hűtőrács található.

A motoron lévő több fém alkatrész szintén króm bevonatot kapott. A Cruiserek fényezése speciális kéttónusú. Szürke és fekete színekből áll össze az egyedi festés, amelyhez színében passzoló, klasszikus formájú ülést illesztettek. A hátsó kerék fölé sportos sárvédő került, míg a hátsó traktusra erős csomagtartórácsot illesztettek, melyre nagyobb súlyú csomagok is felköthetők. Az ülés alatti tárolóban két nyitott sisakot is elhelyezhetünk.

A motorok közül a Master 500ie jelzésű blokk az igazi újdonság. Az egyhengeres, vízhűtéses, négyszelepes, négyütemű motor dupla gyújtógyertyát, benzinbefecskendezőt és Euro3-as katalizátort kapott. Ezzel 39,5 lóerőre nőtt teljesítménye, maximális nyomatéka 42,2 Nm. Az 500-as modell csúcssebessége eléri a 160 km/h-t. A Cruiser 500 190 kilót nyom szárazon. 41 mm-es első teleszkóp villák fogják közre a 110/70-16-os kereket, hátul pedig két rugóstag felügyel a 150/70-14-es abroncsra. Előre 260, hátra 240 mm-es tárcsafékeket szereltek.

A 250-es változatban a már jól ismert Quasar erőforrás lakozik. Az egyhengeres, vízhűtéses, négyszelepes blokk itt most 22 lóerőt ad le, és csúcssebessége 125 km/h. A kisebb Beverly Cruiserben csak 35 mm-es teleszkópokat használtak, de hátulra meghagyták a dupla rugós tagot. Az első kerék megegyezik a nagyobb modellével, hátra viszont szintén 16-os felni került 140/70-es gumival. A 250-es gép csak 157 kilót nyom szárazon. Mindkét modell a már említett kéttónusú fényezésben kapható kizárólag. A gyári extrák közül az utasháttámlás 38 literes hátsó doboz, a nagyobb első szélvédő, az elektronikus riasztó, a motor- és a lábtakaró érdemelnek nagyobb figyelmet.