Victory Hammer S: sportmotor cruiser testben

2007.06.14. 07:32

Az amerikai kétkerekűekről alkotott sztereotípiák szerint az amcsi vasak nagyok, nehezek, technikailag elavultak, ellenben szépek és jó a hangjuk. A Polaris tulajdonában lévő Victory más elveket vall ez ügyben. A már korábban kapható Hammer egy új, sportosabb változatát jelöli az S típus. Az 1634 köbcentis, léghűtéses, SOHC, hengerenként négyszelepes 50 fokos V2-es blokk 88 lóerőt teljesít. Hat sebességes váltó, benzinbefecskendezés adják a cruiserektől kissé eltérő sportosabb érzet alapját. A sportos jegyekre utal a felfordított első teleszkópvilla pár, amely ugyan nem állítható, de 43 mm-es belsőcső-átmérőjével nem okoz gondot az úthibák megoldása. A hátsó központi rugóstag rugó-előfeszítése viszont állítható.

A fékezőerőről komoly eszköz gondoskodik. Előre 300 mm-es féktárcsák kerültek Brembo négy-dugattyús féknyergekkel, hátul egyetlen 300 mm-es tárcsa dolgozik, dupla dugattyúval megspékelve. A kerekek sem szokványosak, a Perfromance Machine Gatlin szállítja a könnyűfémből esztergált, vörösre homokszórt darabokat. A motoron egyébként is a vörös és fekete színű elemek uralkodnak, némi krómmal kiegészítve. A motor első kerekén 130/80-18 méretű abroncs feszül, míg hátra 250/40-18-as gumi úthenger került. A motor tömege 2 kiló híján eléri a bűvös 300-as számot. Aki sportosabb, jobb, legalább ugyan olyan drága motort szeretne, mint egy Harley, annak a Victory Hammer S remek opció lehet potom 5,5 millió forint körüli összegért.