Tinédzser krosszmotor a Hondától

2007.06.20. 07:45

A Honda a legkisebbeknek ajánlja az 50-es krosszmotorját, ellenben az eggyel nagyobb korosztálynak a méretnövekedést szem előtt tartva már a CRF70F-t szánja. A 70-es krosszmotor 2001-ben debütált az XR70-es utódjaként ás 2004-ben sportosabb idomokkal látták el. A 655 mm-es alacsony ülésmagassággal bíró, könnyen karbantartható 72 köbcentis léghűtéses, egyhengeres négyütemű blokkot szintén a háromfokozatú, félautomata váltóval látták el. A kis motor 5 lóerőt teljesít. A CRF70F megfelelő gép az off-road motorozást kezdő nagyobb gyermekek számára. A gerincváz könnyű, de erős acélcsőből áll. Az első futómű 27 mm átmérőjű hagyományos teleszkópvilla 90 mm-es rugóúttal. A benne található új rugó kettős emelkedésű. A hátsó rugóstag szintén hasonló mennyiségű szabad rugóútat kínál.

A CRF70F továbbra is dobféket kapott előre-hátra. Ez nem jelent igazából hátrányt, hiszen a kismotor mindössze 63 kilós menetkészen. Az egyéb változtatásokkal elérték, hogy megfeleljen a szigorodó off-road emissziós előírásoknak. A biztonságra gyújtáskulcs felügyel. A nagyobb Hondákra hasonlító ülés különféle méretű pilóták számára nyújt elegendő helyet. A motokrossz stílusú kormány, az öntött, lyukacsos krossz lábtartók, és a strapabíró műanyag idomzat teszi teljessé a kis krosszmotor felszerelését. A váz és a lábtartók a CRF70F esetében ezüstszínű fényezést kaptak. A krómozott fűzött felnik előre 14, hátra 12 colos méretben kerültek a rájuk passzoló 2.5 illetve 3 col széles bütykös gumikkal. A 2008-as CRF70F Honda vörösben kapható majd, fehér elülső és oldalsó rajtszámtartókkal.