Krosszkeréken száz köbcenti

2007.07.06. 12:01

A Honda csak nemrég, egészen pontosan 2004-ben mutatta be az új CRF100F négyütemű kis krosszgépét, amelyet az anno olyannyira kedvelt XR100R-ből fejlesztettek ki. A kisméretű járművet az éppen a krossz műfajával ismerkedő tinédzsereknek, felnőtteknek ajánlja a japán gyártó. Amerikában anno azért kedvelték annyira ősét, mert igénytelen volt és a prérin bárhová eljutottak vele. Lehet vele kezdő szinten menni, és a profibbaknak sem lesz unalmas a 100 köbcentis négyütemű, egyhengeres léghűtéses blokk 10 lóereje. A CRF100F főként az amerikai eladások révén a legnagyobb példányszámban elkelt krosszmotor címével is büszkélkedhet. A motort berúgó kar kelti életre, és elektronikus gyújtásmodul vezérli, valamint egy 22 mm-es torkú karburátor táplálja.

Az a sok erő 5 sebességes váltón keresztül jut el a hátsó kerékre. A CRF100F váza nagy szilárdságú acélból készül, amely erős, bírja a strapát. Előre 27 mm-es belsőcső átmérőjű Showa hagyományos teleszkópvilla, hátra pedig szintén Showa központi rugóstag került. A kerekek közül az első 19, a hátsó 16 coll átmérőjű. A szárazon 74 kilós krosszgép megállításáról egyaránt 95 mm-es dobfékek gondoskodnak mindkét keréken. A gép 775 mm-es ülésmagassága bárkinek megfelelő lesz. A biztonság érdekében a CRF100F egy gyújtáskulcsot is kap. Kipufogója megfelel az új emissziós szabályoknak. A kormány és az ülés a nagyobb CR gépekre hajaz, csakúgy, mint a műanyagok színe és matricázása. Természetesen ez a Honda is piros színben vásárolható meg.