Amcsi luxusgőzősök

2007.07.06. 09:04

Az amerikai motor fogalmát szinte mindenki a Harley-Davidsonhoz kapcsolja. Azonban a HD nem mindenben jár az élen. Általában a technológia nem minden modellnél az erőssége a legnagyobb amcsi motorgyártónak. A Polarishoz tartozó Victory szintén amerikai gyár, ugyancsak V2-es blokkokat használ motorkerékpárjaihoz, ellenben nagynevű vetélytársával ellentétben igyekszik a legmodernebb technikát beépíteni motorkerékpárjaiba. A Victory motorkerékpárok 1998-ba jelentek meg, és a most bemutatkozott 2008-as Vision Tour és Street modellek fejlesztése 6 éve kezdődött meg. A szegmens, amelyet a gyár marketingesei megcéloztak, a luxus túramotorok amerikai piaca elsősorban, de a fejlett műszaki érzékkel rendelkező európai vásárlókat sem fogják elzavarni a szalonokból.

A Vision bemutatására Minnesotában, a gyár székhelyén került sor. A modell elég fontos lehet a Victorynak, hiszen az egész csapatuk kivonult az alkalomra és a gyártási folyamatokat is bemutatták a sajtó képviselőinek. A motor a HD Ultra Classic mellett, a BMW K1200LT és Honda Gold Wing jellegű motorok legnagyobb ellenfele kíván lenni. A meghajtásról a hatalmas Freedom 50 benzinbefecskendezős erőforrás gondoskodik. Az új 1731 köbcentis (azaz 106 köbinches) blokk 92 lóerőt teljesít 5000-es fordulatszámon. A 147 Nm-es nyomaték szinte elképzelhetetlen két keréken, ennek hátsó kerékre vezetéséről egy szénszálas szíj, és egy hatsebességes váltó gondoskodik. Kell is az erő, hiszen a Tour modell 325, a Street pedig 365 kiló szárazon! A nagytömeget összesen három tárcsa fékezi meg, elöl három dugattyús, hátul két dugattyús féknyereggel. Előre 130/70-18-as, hátra 180/60-16-os radiál abroncsok kerültek.

Már az alap Tour modellen is négy hangfalas sztereó rendszer, iPod csatlakozóval és sebességtartó automatika található. Minden Tour modell közel 130 literes beépített csomagtartó rendszerrel büszkélkedhet. A Tour Comfort elektromosan állítható első szélvédőt, és fűthető markolatokat, a Tour Premium halogén első lámpát és rengeteg krómozást kapott a normál felszereltségen felül. A Street modell kissé keskenyebb, csomagtartó rendszere mindössze 64 liter űrtartalmú, és sztereó rendszere csak 2 hangszórót tartalmaz, de szintén megkapta a sebességtartó automatát. A Street Premium extra felszereltsége szinte teljes: elektromos szélvédő, halogén fényszóró, fűthető markolatok és jó néhány króm csili-vili. A gépek ára 4 millió forinttól indul, ami meglehetősen jutányosnak számít az USA-ban is. Fekete, ezüst és bordó metál színekben lesz kapható 2007 őszétől a 2008-as Victory Street és Tour modell.