Malaguti csúcsrobogó

2007.07.12. 08:28

A maxi robogók világában a Malaguti Spidermax régóta jól cseng, bár ismertsége talán alatta marad a többi nagy testű, nagy köbcentis olasz és japán csúcsrobogóénak. A Malaguti most felfrissítette a GT500 Spidermax-et, amelyet most már az Euro3-as normáknak megfelelő, benzinbefecskendezéses, egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses 459 köbcentis blokk hajt. A motor 39,5 lóerőt teljesít. A motor váza a kategóriában igencsak ritka módon V-Box formájú, préselt-öntött alumínium váz. A futóművet elöl 41 mm belsőcső átmérőjű teleszkópvilla pár, és két állítható hátsó rugóstag alkotja. A fék integrált rendszerű, azaz a jobb fékkar csak az első, míg a bal fékkar mindhárom féktárcsán fékhatást gerjeszt.

A fékek egyébként a kategóriában is jónak mondhatók. Előre két darab 270 mm-es féktárcsa került, kétdugattyús féknyergekkel, míg hátul egyetlen 260 mm-es tárcsa és kétdugattyús fékszerkezet gondoskodnak a megállásról. Érdekesség, hogy az első kereke is nagyobb az átlagnál, 16 colos és 120/80-as gumikat hord. Hátul végképp szokatlan, már-már nagymotoros a 16 colos kerék 150/70-es abronccsal. Mindehhez csak 760 mm-es nyeregmagasság társul, amellyel nem okozhat gondot a szárazon 204 kilós önsúly megtartása. A nagy automata géphez hatalmas, két teljes sisakot elnyelő csomagtér jár, plusz a lábpajzson egyéb kisebb rekeszek. A motor autóéhoz mérhető, digitális új műszerfalat kapott. Mindez akciósan elfogadható 1,7 milliós áron érhető el ezüst, titán, sötét és világosabb kék színekben.