A legkisebb Yamaha sportmotor

2007.10.02. 08:01

A Honda 2007-re újította meg a 125-ös kategóriában szinte egyedül versenyző négyütemű, 125 köbcentis motorral ellátott sportgépét, a CBR125R-t. A formás, jól sikerült kis jármű tarolt a fiatalok körében, és komoly ellenfele nem igazán akadt a piacon. A Yamaha most úgy gondolta, ennek véget vet, és a nagyobb kategóriás sportmotorjaira igencsak hajazó vadonatúj 125-ös sportgépet dobott piacra. A Yamaha YZF-R125 motorja mindenképpen modernebb a Hondáénál, hiszen a kis 125-ös erőforrás vízhűtéses, 4 szelepes, négyütemű gép SOHC vezérléssel, amely tisztességes 15 lóerőt produkál 9000-es percenkénti fordulaton, méghozzá katalizátoros kipufogóval. Természetesen befecskendező-rendszer táplálja a motorocskát és egy hatsebességes váltón át lánc segítségével jut el a nyomaték a hátsó kerékre.

A kis Yamaha sportgépen elöl hagyományos teleszkópvillapárt, hátul alumínium lengővillára támaszkodó központi rugóstagot találunk. A gépre komoly fékrendszer került, előre 292 mm-es tárcsafék kétdugattyús féknyereggel, hátra pedig 230 mm-es féktárcsával. A váz ugyan csak acélból készül, de formavilága és kialakítása a nagy YZF sportgépek vázát idézi. A sportmotoron elöl dupla fényszóró, hátul LED-es hátsó lámpasor felel a jó láthatóságért. Gumikból 100/80-18 és 130/70-17 méretű darabok szükségeltetnek a 125-ös rakétára. A gép mindössze 126,5 kilót nyom szárazon, de a 818 mm-es ülésmagasság már nem biztos, hogy mindenki számára kedvező lesz. Már az első évben a fekete, kék, sárga és sportos fehér-piros kombinációban lehet megvásárolni. Az ára egyelőre ismeretlen.