Új krosszgéppel a csúcsra

2007.10.02. 08:46

A Honda az elmúlt években nem szerepelt túl jól a motokrossz világbajnokság királykategóriájában (MX1), így elhatározta, hogy addig fejleszti CRF450R krosszgépét, míg az képes lesz nyerni. A 2008-ra elkészített motorban 449 köbcentis, vízhűtéses, SOHC vezérlés és 4 szelep dolgozik egyetlen hengerben. A titán szívószelepek egészen 9000-es percenkénti fordulatig dolgoznak, mire elérik a maximális 51.5 lóerős teljesítményt. A 47 Nm nyomaték 7000-es fordulaton ébred. A CRF450R is megkapta a HPSD kormány lengéscsillapító rendszert. A Honda által forradalminak keresztelt technológiával nagyon agilisan kezelhető a nagyobbik krosszmotor is. Az új egység nem csak a sportgépek egyenes haladást segítő szerkezetére hasonlít, hanem még inkább a gyors, agresszív fordulásban dolgozik a pilóta keze alá terepen. Ezzel a megoldással a CRF450R első kerekének tapadása jelentősen javult, főleg kemény talajon. A rendszert egyébként a 2004-es AMA Szuperkrossz bajnokságban a gyár versenycsapata tesztelte és visszajelzésük igen pozitív volt az eszközről.

A 2008-as Honda 450-es krosszmotoron további újdonságokat is találunk. A kónuszos kipufogó leömlők az alsó és közepes fordulatszám tartományban ígérnek többlet lóerőt. Ez a blokk is megkapta az új kiegyensúlyozó tengelyt és annak meghajtó fogaskerekeit. A gyári tuning gyújtás modulban többféle gyújtástérkép van, külön az 1-es, 2-es, 3-as és 5-ös fokozatok számára, ahogy az adott fokozat azt megkívánja. A fordulatszám korlátozó értékét 11.270-es értékig tornászták fel. A kuplungkosár bevonatát egy speciális súrlódáscsökkentő anyaggal látták el, valamint a kuplung felfogató része és tárcsái is változtak a tartósság javára. Új a 22 mm-es eltolású felső villabefogó, és a Showa teleszkóp alkatrészek átalakítása révén könnyebben áramlik az olaj a kisebb ellenállás miatt, ezzel javult a teleszkópok hatékonysága a közepes munkatartományban. A hátsó Showa rugóstagot is az első futóműhez állították be. A gyári verseny típusú első és hátsó fékrotorok csökkentik a motor rugózatlan tömegét, ezáltal jobban fordul a krosszmasina. Az új Honda CRF450R hamarosan kapható lesz, természetesen kizárólag a gyár vörös-fehér színében, 2008-as matricázással.