Megújult a Honda közönség kedvence

2007.10.05. 09:33

A Honda CBF600 2004-ben került piacra, és azóta rengeteget adtak el a középkategóriás, egyszerű, mindenféle sallangtól mentes túrasport modellből. Azóta eltelt pár év alatt új környezetvédelmi szabályozások léptek életbe, így a CBF nem csúszhatott át jól megszokott technikájával a 2008-as modellévbe. Az Euro3-as normák teljesítéséhez új blokk és elektronika kellett. Az új modell blokkja a 2007-es CBR600RR és az idei Hornet 600 alapjaira épült, és benzinbefecskendező rendszert kapott természetesen. A modern soros négyhengeres, 16 szelepes DOHC erőforrás a CBF600-asban 77 lóerőt (10.500 ford/perc) küld a hatsebességes váltón és láncon át a hátsó kerékre. A blokk mérete nagyon kicsi, kompakt, és az áthangolás után igen nyomatékos lett az alsó és középső fordulatszám tartományokban. A maximális nyomatéka 59 Nm és ezt 8.250-es fordulaton adja le. Az alul is jelentkező használható nyomatéka a kezdő pilótákat segíti, mivel nem kell sokáig pörgetni a motort, és várni az elinduláshoz szükséges használható mértékű nyomatékra.

A Honda PGM-FI befecskendező rendszere mellett a gyár oxigén-szenzoros katalizátora sem hiányozhat a motorról. Mindezzel már vígan teljesíti az Euro3-as normákat. A CBR600RR váltójára épülő hatsebességes váltóműben a harmadik, a negyedik és az ötödik sebesség fokozat rövidebb, mint a sportmotoré. A sportos elődhöz képest a váltókar is kényelmesebben elérhető helyre került. A váz szintén megújult, öntött alumínium gerincváz funkcionál teherviselő elemként, a blokkal egyetemben. Az öntési eljárást és a vázat a 2007-es Hornettől kölcsönözték. Mindez 8 kilóval könnyebb, mint a régi modell acél csőváza, és egyben jóval merevebb, rugalmasabb annál. A középállvány kapcsolódási pontját úgy változtatták meg, hogy segítségével könnyebben lehessen sztenderre húzni a gépet.

A futóművet úgy alakították át, hogy a kezdőknek biztonságot, a gyakorlottabbaknak pedig minél több örömet nyújtson. Hagyományos 41 mm belsőcső átmérőjű teleszkópvilla került előre rugó-előfeszítéssel, míg hátul egy rugóstag szolgál, szintén állítható rugó-előfeszítéssel. A 17 colos kerekek az elődről érkeztek, a gumik mérete is maradt 120/70-17 és 160/60-17. A fékek is megmaradtak, de az első féktárcsák belső rotorja könnyebb anyagból készül, és az így lecsökkent rugózatlan tömeggel jobb lett a motor fordulékonysága. A széria változaton maradt a két 296 mm-es első tárcsafék kétdugattyús féknyergekkel, míg az ABS-es változat tárcsánként 3 darab aranyszínű dugattyút és a Honda CBS fékrendszerét is kapott. A rendszer lényege, hogy a láb fékpedál nem csak a hátsó 240 mm-es tárcsa egyetlen dugattyúját, hanem a jobb oldali első tárcsán lévő középső dugattyút is automatikusan működésbe hozza a maximális fékhatás és stabilitás érdekében. 213 kiló tankolt tömeg megállítására mindenképpen elegendő a rendszer.

A formaterv örökölte az előd koncepcióját, csak semmi kirívó vonal, semmi feltűnőség. Könnyed, keskeny formatervű idomzat mindenhol. A műszerfalat újratervezték, üzemanyagszint mérőóra, és a HISS (indításgátló) visszajelzője került pluszban a gépre. A tank térfogata 20 literesre növekedett, ezzel minden bizonnyal akár 400 km is megtehető a CBF 600-assal egy huzamban. A mindenki számára elérhető motor megoldásában segít az állítható ülés, melynek magassága alapesetben sem sok (785 mm), de ezt 15 milliméterrel lehet tovább csökkenteni, avagy növelni. Az ülés első része is olyan keskeny kiképzést kapott, amely az alacsonyabb pilóták biztos lábletételét segíti elő. Az új CBF600 három színben lesz kapható 2008-tól. A gyöngyház fekete és az ezüst metál nem újdonság a Hondától, ellenben a gyöngyház mély-vörös igazán jól áll a kis CBF-nek. Az új motorhoz a Hondánál jól ismert módon rengeteg kiegészítő vásárolható, a különféle dobozoktól kezdve, az első légterelőn át, a riasztórendszerig bezárólag. A motor ára egyelőre nem ismert, de várhatóan ugyanolyan kedvező lesz, mint az előd ára.