Toseland a Superbike-világbajnok 2007-ben

2007.10.08. 11:01

Az utolsó, franciaországi futamra maradt a döntés, ki lesz a Superbike világbajnok 2007-ben. James Toselandnek óriási pontelőnye volt még 3-4 futammal ezelőtt, de Max Biaggi és Noriyuki Haga igen jó formát mutatott az utolsó időszakban, így megközelítették a brit pilótát a pontversenyben. A rajt utáni kavarodásban Lorenzo Lanzi bevágta motorját az első kanyarbeli tömegbe, melynek következtében ő és James Toseland kiszaladt a pályáról. Lanzi törött vállal fejezte be az életveszélyes mutatványt, míg Toselandnek a mezőny végéről kellett folytatnia a versenyt. Biaggi is részese volt a kalandnak, ő is igencsak visszaesett a mezőnybe. Az élen Corser, Haga és Max Neukirchner körözött eleinte. Későbbiekben Troy Bayliss megelőzte Neukirchnert és ezzel feljött a harmadik helyre. Haga eközben magabiztos előnyt épített fel és simán nyerte az első futamot. Bayliss és Corser közt igazi test-test elleni, motor összeérintős csata zajlott, melynek a végeredményeképpen Bayliss a második, Corser a harmadik helyen ért célba. Toseland az utolsó helyről a hetedikre küzdötte fel magát, életben tartva ezzel világbajnoki reményeit. A hatodikként célba érő Max Biaggi reményei viszont elszálltak.

A második futamban James Toseland nem könnyítette meg szurkolói életét, hiszen az utolsó körökig nem volt biztos a világbajnoki címe. Haga minden tőle telhetőt megtett a végső győzelem érdekében. Már a rajtnál elsőként jött el, Troy Corserrel a nyomában. Toseland az ötödik helyre csúszott vissza a Kawasakis Fonsi Nieto mögé. Toselandet az 5. körben még Max Neukirchner is megelőzte. Toseland nem csúszhatott volna jobban vissza, mint a 7. hely. Jól jött neki csapattársa Roberto Rolfo segítsége, aki épp a hetedik helyen haladt és védte a hatodik Toseland hátát Regis Laconival szemben. Az élen Haga biztosan vezetett, mögötte Corser és Biaggi harcoltak a második helyért. Corser a 10. körben kiszaladt a pályáról, és ezzel Biaggi megkaparintotta a második helyet, amelyet meg is tartott a futam végéig. Corsernek ezt követően a feljövő Fonsi Nietoval is meg kellett küzdenie, és a végén a kawasakis Nieto pár tized másodperccel megelőzte őt a célvonalon. Haga nyert végül, de Toselandnek a hatodik helye elég volt a világbajnoki cím megszerzésére, igaz mindössze 2 pontos előnnyel. Az egyéni világbajnoki cím ugyan James Toselandnek jutott egy Honda CBR1000RR motorral, de a gyártók világbajnokságát Haga és Corser gyűjtötték be a Yamaha R1-essel.