Végre itt KTM Duke 690!

2007.10.10. 08:53

A KTM ugyancsak a párizsi motorkiállításon mutatta be a legújabb, immáron 3. generációs Duke-ot, melyet nem a Duke III, hanem a Duke 690 névvel hoznak forgalomba. Az újdonság motorja természetesen nem lehet más, mint a 690-es supermoto 653 köbcentis, egyhengeres, négyütemű, vízhűtéses modern befecskendezős blokkja. Az erőforrás azonban valamivel erősebb, mint a supermotóé, hiszen 65 lóerőt tol egy hatsebességes váltón és láncon át a hátsó kerékre. A tisztességes érték 7500-as perecenkénti fordulaton jelentkezik, és a 67 Nm nyomaték is megjelenik 5500-as fordulatnál. Az indítást berúgókarral már nem, csak elektromos önindítóval tudjuk megoldani. A váz króm-molibdén acélötvözet, és tulajdonképpen a supermoto térhálós csőváza. A segédváz és a hátsó lengővilla alumíniumból készül. A súlytakarékosság miatt a Duke 690 üzemanyag nélküli súlya 148,5 kilóra sikeredett. Ehhez csak a 13,5 literes tankba öntött benzin súlya jön hozzá.

Az új Duke 690 megpróbál 13 évvel ezelőtt bemutatott Duke I előd nagyságához felnőni mind technikailag, mind formatervében. Az érdekes formájú fejidom magában hordozza a Duke örökséget, azaz az egymás alatt elhelyezett ellipszoid fényszórókat, valamint a modern dízájnt az új, LC4 supermotoról érkező műszerfallal, és az egyedi fejidom borítással. A relatíve nagy, 13,5 literes tankot újfajta tankborítás fedi, a motor hátulja pedig a majd csak egy év múlva piacra kerülő KTM RC4 gyorsasági motoréra hasonlít. A futómű White Power termék. Elöl fordított 48 mm belsőcső-átmérőjű teleszkópvillákat, hátul központi rugóstagot találunk. Természetesen minden elem minden paraméterében állítható. Az új kis Duke-ra továbbra is 120/70-17-es és 160/60-as gumik kerültek, de a szupersportos Dunlop GPR Alfa 10-es típusból. A megállást elöl egy 320 mm-es tárcsára szerelt, radiális felfogatású féknyereg, radiális főfékhenger garantálja, hátra 220 mm-es tárcsafék került, egyetlen dugattyús féknyereggel. A 865 mm-es ülésmagasság éppen csak megfelel majd a kisebbeknek. Az ára viszont valószínűleg sokaknak több lesz, mint elérhető, egyes hírek szerint 2,4 millió forint körül fog tetőzni, amivel nem lesz népmotor. Az első évben hagyományos narancs-fekete, és feltűnő fehér-fekete színekben lesz kapható.