Megújult a Honda 450-es endurója

2007.10.24. 08:43

A Honda 450-es enduró motorkerékpárja, a CRF450X 2005-ben lett teljesen átdolgozva, azóta apróbb változtatások történtek rajta. Most a 2008-as szezonra a Honda néhány lényegesebb műszaki módosítást hajtott végre a típuson. A meghajtásról továbbra is a modern, egy hengeres 449 köbcentis négyütemű, vízhűtéses, négyszelepes SOHC blokk gondoskodik. A hengert egy 40 mm-es Keihin FCR karburátor táplálja és a leadott 45 lóerőt ötsebességes váltó és lánc viszi át a hátsó kerékre. A karburátor egyébként új beállításokat és gyorsító pumpát kapott. A blokk dekompressziós rendszerét áttervezték, mostantól kisebb, könnyebb és egyszerűbb lett. A motort továbbra is berúgókar vagy elektromos önindító kelti életre. 2008-ra a CRF450X is megkapta a krosszmodellekben már látható HPSD elektronikus kormány stabilizátort.

A futóműben illetve környezetében némi áthangolásra került sor, illetve a felső villakifli eltolása 22 mm lett a teleszkópok felfogatásához képest. Az első kerék tengelyének helyzete is megváltozott, mindez javított a motor kanyarvételi tulajdonságain. A futóművet továbbra is a Showa szállítja. Az új Dunlop 742FA első gumik jobb érzetet, illetve jobb tapadást biztosítanak kanyarodáskor. A keskenyebb üzemanyagtankba jobban tud kapaszkodni lábával a pilóta, és az áttervezett ülés is sokat javít az ergonómián. Előre és hátra a féktárcsákba gyári verseny típusú rotorok kerültek a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében. Az elöl 90/90-21, hátul 140/80-18 méretű gumikon guruló új CRF450X enduró 121 kilót nyom tankoltan, és természetesen Honda vörös-fehér fényezéssel kerül a szalonokba.