Negyedliteres Honda enduró 2008-ra

2007.10.26. 08:39

A Honda 2004-ben dobta piacra az új, ultrakompakt CRF250X enduró motorját. Az akkor igazán újdonság számba menő CRF250X mindenféle technikai jóval lépett be a negyedliteres négyütemű endurók piacára. 249 köbcentis, egyhengeres, négyütemű, négyszelepes, vízhűtéses SOHC blokkja 30 lóerőt küld az 5 sebességes váltón át a hátsó kerékre. A Honda Unicam szelepvezető rendszere egyetlen vezérműtengellyel oldja meg a titán szívószelepek és az acél kipufogószelepek vezérlését. A blokk súlya mindössze 26,4 kilogramm. Táplálását egy 37 mm-es Keihin FCR karburátor biztosítja, és a 250-es endurót sem kell rugdosni, hiszen elektromos önindító kelti életre.

A 2008-as CRF250X változatban a futóművet érintette komolyabb változtatás. Előre teljesen új Showa teleszkópvillák kerültek. Ebben a villában a patronos csillapítás nagyobb nyomórudat és új dugattyút kapott, ezáltal jobb lett az olajáramlás, kisebb lett a súrlódási ellenállás a villán belül. Merevebb rugókat is raktak az új villákba a középső működési tartomány javítása érdekében. Előre és hátra a féktárcsákba gyári verseny típusú rotorok kerültek a rugózatlan tömeg csökkentése érdekében. A 21 colos első felnire újfajta Dunlop 742FA gumi került a jobb kanyarodási és tapadási tulajdonságai miatt. A keskenyebb üzemanyagtank és az új ülés a pilóta komfortját fokozza verseny körülmények között. Az új Honda CRF250X hamarosan a szalonokba kerül, természetesen a Honda vörös-fehér versenyszíneiben.