Tovább finomodott az Aprilia RXV enduró

2007.12.10. 11:48

A világ egyik leginkább forradalmi off-road motorkerékpárja, az Aprilia RXV tovább fejlődött 2008-ra. Az Aprilia a korábbi négyszeres enduró-világbajnok Stefan Merriman személyében idén már gyári támogatású csapattal szerepelt a sorozatban. A világbajnokságban szerzett tapasztalatokkal felvértezve a gyár tovább fejlesztette az RXV-t a következő szezonra. Külsőre az RXV új matricázást kapott, valamint az új üzemanyagtank több mozgásteret ad az enduró gép pilótájának. A szintén új Magura kormányon a kapcsolókat az endurós világ követelményeinek megfelelően gondolták újra. Az Aprilia endurók egyik legérdekesebb darabja a blokk maga. A V2-es erőforrás az endurózás világában manapság már egyedi, de az olasz gyár működőképesnek látja ezt a technikát itt is.

A 45.2-es számmal ellátott 449 köbcentis blokk az 55.2-es 549 köbcentis nagyobb testvérével szolgál az RXV endurókban. A 77 fokos hengerszögű V2-es motoroknak valamelyest nőtt a teljesítménye és csökkent a vibrációja. Ennek eredményeképpen nincs szükség kiegyenlítő tengely alkalmazására, amely tovább csökkenti a blokk tömegét. Az Aprilia állítása szerint, a kis V2-es még így is jóval kevésbé ráz, mint az egyhengeres vetélytársaik. A legfontosabb változtatás 2008-ra az elektronikus motorvezérlés terén történt. Az új elektronikával a kormányról válthatunk két üzemmód közt. Az egyik a keményebb talajra, jó tapadás mellé, a másik lágyabb vezérlés a nehezebb, csúszósabb terepre javasolt. Az RXV elektromos önindítóját egy új indítókapcsolóval látták el.

A befecskendezés ellenére kézi szívató megmaradt az RXV-n, a sportcélú felhasználásnál ez jól jön sokszor. A légszűrő anyagát egyenesen a gyári versenygépekről kölcsönözték a 2008-as modellekhez. Szériában az ülés alatt kivezetett egyedi, igen halk kipufogódob jár a motorhoz, de a gyári extrák közül megrendelhető az Arrow dob is. Az acél-alumínium térhálós hídvázon történtek kisebb változtatások, és ezzel, valamint a blokkon végzett egyéb módosításokkal az új RXV 4 kilóval könnyebb lett. A hátsó Sachs rugóstag beállítása változott csupán, most jobban fogja a talajt durvább felületen is, mint korábban. Az első teleszkópokat a nagy sebességen való jobb stabilitás érdekében hangolták újra. A fék lényegében nem változott. Elöl 270, hátul 240 mm átmérőjű, hullámos kivitelű tárcsák szolgálnak Nissin féknyergekkel.