Új V2-es blokk az Apriliától

2007.12.11. 08:34

Az Aprilia a Milánói Motorkiállításon mutatta be az új V2-es 1200-as blokkjának prototípusát. A bemutatóhoz készítettek egy show motorkerékpárt is, az FV2-est, amelyen az olasz gyártó sok egyéb technikai újdonságot is bemutatott, amit a blokkgyártáson kívül tud a motorkerékpárokról. Az új erőforrás egy 90 fokos V2-es motor, egészen pontosan 1196 köbcentivel. Technikájában négyütemű, vízhűtéses, hengerenként négy szelep és két vezérműtengely dolgozik benne. A vezérlést egy fogaskerék-lánc kombinációjú megoldás hajtja. A kompresszió viszonya relatíve magas, 12:1-hez. A blokk az alap konfigurációjában 134,5 lóerőt tud 9500-as percenkénti fordulaton. A 103 Nm-es nyomatékmaximumot már nagyon alacsonyan, 4000-es fordulaton leadja.

A keverékképzést elektronikus motorellenőrző rendszer felügyeli, és a gázkarnál is megszabadultak a huzaloktól; elektronikus gázkar mozgatja az 52 mm-es torokátmérőjű szívótorkok pillangószelepeit. Az elektronikus gyújtás trafóit a gyertyapipákba integrálták. A blokk nedves karteres olajozást kapott, több mint 3 liter kenőanyag lötyög benne. A kuplung is olajfürdős, többtárcsás, hidraulikus üzemű. A kipufogó kettő az egyben rendszerű, és lambda-szondás katalizátor tisztítja benne a kipufogógázokat. Az erőforráshoz egy 6 sebességes, lábkapcsolású váltó is tartozik. Az új blokkot a gyár nemcsak az FV2-es alapokra épülő naked motorba, hanem sportmotorokba, és talán a Caponord utódjába is beépíti az Aprilia.