Aprilia Merriman replika

2007.12.12. 01:58

Az Aprilia csak nemrég mutatta be az RXV legfrissebb 2008-as változatát, de máris egy replika változattal is kedveskedett a márka és a sportág szerelmeseinek. Az alap a 2008-as RXV, de ezt jó pár extrával kiegészítve a gyár remek enduró versenyzőjéről, Stefan Merrimanról nevezték el. Az enduró-világbajnokságban versenyző Merriman gyári motorjára épülő modell számos alkatrészben eltér a széria modelltől. A replika modell is megkapta a széria gép felfrissített 77 fokos, V2-es motorblokkját az új elektronikával, és a kapcsolható gyújtástérképpel. A Merriman replikát felszerelték továbbá egy nehezebb lendkerékkel, egy titánból készült komplett Arrow versenykipufogó rendszerrel, és csúszó kuplunggal, amely a hátsó kerék blokkolását akadályozza durva visszaváltásoknál.

A változtatások a vázat is érintették. A legfontosabb, hogy a térhálós acélcsőváz rész teljesen új, speciális 1,2 mm falvastagságú csövekből készült. A villát egy 50 mm belsőcső átmérőjű darabra cserélték a széria 48-ashoz képest. A hátsó rugóstagot újrahangolták a könnyített hátsó alumínium lengővillához. A kormányösszekötő híd teljesen új, egy speciális, anyagában vörösre színezett, nagy szilárdságú könnyűfém darab. Nem csak a látványt szolgálják a belső nélküli, vörös-fekete színre eloxált Alpina kerekek. A kisebb tömeg (nincs abroncs belső) jobb menettulajdonságokat is jelent. Az RXV Merriman új Magura kormányt és egy könnyedebb mozgást lehetővé tevő új ülést is magáénak tudhat. A külsőségekben a szénszálas kartervédő, a replika matricázás, és vörös hátterű rajtszámtartók teszik teljessé a Merriman replikát, amely csak a kisebbik, 449 köbcentis motorral kerül gyártásba.