A Piaggio hetese

2007.12.18. 09:50

A Piaggio a milánói kiállításon mutatta be a vadonatúj X7-es modellt. Az X7-est a nagyvárosok robogójának tervezték, épp ezért agilis és mérete alapján kompakt. A szerepe szerint a GT robogó kategóriában a közepes teljesítményű automata jármű szerepét tölti be. Az X7 egyik fontos ismérve a gyártó szerint, hogy a pilóta köré tervezték a gépet. Elegáns, sportos anyagokat használtak, és az egész X7-est igen komfortosra, könnyen kezelhetőre tervezték. Nagy széles, jól védő lábpajzs, kormányra szerelt méretes szélvédő alapból, erőteljes oldalpanelek, és csökkentett hátsó túlnyúlás jellemzi az X7 formavilágát. A motor első részét a nagyméretű első sárvédő határozza meg, mint egy nagy védőpajzs borul a kerékre. A ülés nagyon jól formázott a pilóta számára, és a 790 mm-es ülésmagasság bárki számára elérhetővé teszi az X7-est vezethetőség szempontjából. Az ülés alatti csomagtartó hatalmas, egy teljes sisakot, és egy jet sisakot egyben képes elnyelni. Az X7-es elegáns jellegét a több helyen végigfutó krómozott csíkokkal igyekezett megmutatni a Piaggio.

Az X7-est egész éves használatra építette a gyár. Éppen ezért fontos a kitűnő úttartás, a jó manőverezhetőség, és ehhez jó váz és futómű szükségeltetik. A váz a robogóknál jól ismert dupla bölcsőváz acélcsövekből. Elöl 35 mm-es teleszkópvillák dolgoznak, míg hátra dupla rugóstag került, állítható rugóelőfeszítéssel. Az 5 küllős könnyűfém kerekek elöl 14, hátul 13 colos méretben kerültek a motorba. A sportos abroncsok 120/70-14 és 140/60-13 méretben nem éppen megszokottak. A megállásról egy 260 és 240 mm átmérőjű féktárcsa gondoskodik, melyet kétdugattyús féknyergek szorítanak a fékbetétekhez. Az X7-es kétféle motorral lesz kapható. Mind a 125, mind a 250-es egység modern, vízhűtéses, négyszelepes egyhengeres blokk. A 250-est benzinbefecskendező, a kisebbet karburátor táplálja, és mindkettő megfelel az Euro3-as normának. A 250-es Quasar blokk 22, a 125-ös Leader 15 lóerőt tol a hátsó kerékre, általuk 127 és 106 km/h végsebességet ér el az üresen 160-155 kilogrammos X7 250/125 modellpáros. Az X7-est Mars-vörösben, pulzárszürkében, éjfélkékben vagy fényes feketében lehet megvásárolni, mint 2008-as modellt. A Piaggiotól számtalan extrát kérhetünk a motorra, mint például színben passzoló hátsó dobozt, magasabb szélvédőt, navigációs rendszert, lábtakarót vagy riasztó rendszert.