Egy igazi Guzzi-klasszikus

2007.12.19. 08:29

A Moto Guzzi saját hagyományai előtt tiszteleg legfrissebb retro modelljével, a V7 Classickal. 1967-ben mutatták be az első igazi nagy olasz motorkerékpárt, a Guilio Cesare Carcano által tervezett Moto Guzzi V7-est. Ebben a modellben debütált a szintén legendás, keresztben álló hengeres, 90 fokos V2-es blokk 703 köbcentivel, amely akkoriban rekordnak számított. A Classic V7-es anno igen nagy sikert aratott, és a Moto Guzzi nevét szerte a világban tette ismerté. Sok ember életében a legfontosabb dolog volt egy V7-es tulajdonosává válni. Közel 40 év elmúltával a motorosok ismét újra élhetik ezen vágyukat, hiszen a Moto Guzzi bemutatta a V7 Classic modernkori utódját, mely szintén az előd nevére hallgat, de technikájában alaposan megújult.

Az új V7 Classic a retro motorépítés egyik legszebb példája. A motor, az egyenes ülés, a kerek lámpa, a tank vonala, a kipufogó vonalvezetése és a kerekek formája szinte mind a 60-70-es évek klasszikus gépeinek világát idézik. A 744 köbcentis, 90 fokos, kéthengeres, léghűtéses V-motort, melynek hengerei a menetiránynak keresztbe állnak, alaposan átdolgozták, a katalizátornak és a benzinbefecskendezőnek köszönhetően megfelel az Euro3-as normáknak. A blokkhoz 5 sebességes váltómű, majd ehhez egy gondozásmentes kardántengely kapcsolódik, amely a hátsó kereket hajtja. A váz a hagyományos acélcső dupla bölcsőváz. A futóművet egy 40 mm-es első Marzocchi teleszkóp, illetve egy hagyományos dupla oldalsó rugóstagpár adja. Hátul állítható a rugóelőfeszítés. A fék szerencsére nem az elődére hasonlít. Elöl egy 320 mm-es féktárcsát találunk négydugattyús féknyereggel, míg hátra 260 mm-es tárcsa került. A kerekek méretével nem lehetett elszállni, mert felborult volna a gép látványának összhangja. Ezért a motor mindössze 110/70-17 és 130/70-17 széles abroncsokon gurul. A szárazon mindössze 182 kilós klasszikus motorkerékpárt kis mérete és felhasználóbarát kialakítása miatt bátran ajánlható kezdő motorosnak is.