Újjáéledt a Guzzi Griso

2008.01.03. 09:58

Már az ősszel kiszivárogtak az új Moto Guzzi Griso 8V adatai, mely szerint több mint 500 alkatrészt módosítottak az 1100-es régi blokkal szerelt Grisón. Az újdonság 2008-ra további jó pár új alkatrészt kapott. A legfontosabb újdonsága a már korábbi hírekből ismert 1200-as blokk, amely 8 szelepes hengerfejeivel, 90 fokos, kéthengeres, a menetiránynak keresztbe álló lég-olajhűtéses V-elrendezésével, a legkorszerűbb Guzzi blokk jelenleg. A Griso 8V 110 lóerőt teljesít 7500-as percenkénti fordulatszámon, illetve 108 Nm-es nyomatékot küld a hatsebességes váltón és kardántengelyen át a hátsó kerékre 6400-as fordulatnál. A Griso nemcsak műszakilag, hanem külsőre is sokat változott. Új nyereg, áramvonalasabb idomzat, egyedi 8V logó, versenyszerű lábtartók és feketére eloxált alumínium kormány adják motor új kinézetét.

A műszaki újítások közé számít az új első Brembo fékrendszer. Ez egy radiális, négy dugattyús (34 mm-es dugattyúk) féknyereg-párt, és dupla úszóágyazású hullámos 320 mm-es féktárcsát jelent. Hátra egyetlen 282 mm-es tárcsa került, két dugattyús fékszerkezettel. A Showa felfordított teleszkópvillák karbon-nitrit kezelést kaptak, melynek következtében a csúszószár ellenállása kisebb és a felület jobban ellenáll a különféle külső behatásoknak. Mind az első villák, mint a központi, gáztöltésű hátsó rugóstag minden paramétere állítható. A Griso 8V a megszokott 120/70-17 és 180/55-17 abroncsokon gurul. Az 1544 mm-es tengelytáv és a 222 kilós száraz tömeg nem sejtet egy szuperfordulékony motort, de a Guzzi mérnökei szerint nem kell majd panaszkodni. Legalább nem kell magasra mászni a pilótának, hiszen alig 800 mm az ülésmagasság. Az első évben fekete, és fehér színekben lesz kapható a Guzzi újdonsága. Az újjáéledő Guzzi-gyár kínálatából magasabb szélvédőt, szénszálas motoralkatrészeket és még saját bőrruhát is vásárolhatunk extraként a Grisóhoz.