Új blokkal a Moto Guzzi Breva

2008.01.04. 09:39

A Breva valójában a Comói-tó egyik kedvező szele, amely a jó időjárást hozza. Csak két éve mutatta be a Moto Guzzi a Breva V1100-ast, amely a sikert hozta meg az olasz gyárnak. A Moto Guzzi régi dicsősége tért vissza ezzel a modellel. A sikeren felbuzdulva, a Guzzi az időközben a bemutatómodelljein alkalmazott technológiai újításokat a szériagépeken is felhasználta. Ennek eredményeképpen létrejött az új Breva V1200. Több mint 60 helyen módosítottak a korábbi 1064 köbcentis motorral ellátott V1100-as gépen. A furat 92-ről 95 mm-re növekedett, míg a löket 80-ról 81,2-re, ezzel a lökettérfogat 1151 köbcentire változott. Új hajtókarok és dugattyúk, valamint nitrites kezelésben részesült főtengely és a Nymonic névre keresztelt kipufogóban elhelyezett fojtószelep adják a lényegesebb technikai változásokat. A motor olajkörét és olajpumpáját szintén módosították, egy extra olajcsatorna került a hengerfejbe a szívószelepek felé. A kipufogórendszer természetesen új, katalizátoros darab, és ezzel a motor már teljesíti az Euro3-as előírásokat.

Az új blokk 95 lóerőt teljesít 7500-as percenkénti fordulaton, és 100 Nm nyomatékot ad le a hatfokozatú váltó kihajtásán a kardántengely felé. A nyomaték 95%-a rendelkezésre áll a 2300 és 4800 közti fordulatszám-tartományban. A blokk egy egyedileg fejlesztett Marelli Multipoint benzinbefecskendezést, és annak vezérlőegységét használja a keverékképzéshez. A motor tisztaságához a hengerenkénti dupla gyújtógyertya is hozzájárul. Alacsony ülésmagasság, biztos talajfogás, komfortos üléspozíció még nagysebességnél is, mindezekkel csábítja magához leendő vásárlóit a Moto Guzzi nagy 1200-es nakedje. A gyár a sporttúra kategóriába sorolta gépét, abból is a legmagasabb osztályba, és állítása szerint az új Breva minden eddiginél nagyobb örömet okoz pilótájának.