Kávéházi randevú

2008.02.14. 14:38

A Yamaha által 2008-ra bemutatott WR250R-t a hobbiendurósoknak szánja a gyár, de akik kicsit komolyabban akarják meghajtani, azok sem fognak csalódni benne. Az endurózással csak most ismerkedők nyugodtan kipróbálhatják az új Yamaha 250-es endurót, melynek őse a Yamaha WR250F versenyendurója. Ennek ellenére nemcsak a hétvégi sportolásra, hanem akár a napi munkába járásra, a városi és vidéki élet útakadályainak leküzdésére egyaránt alkalmas a motor. Szerencsére a Yamaha nem valami őskövületet minősített át utcai endurónak, hanem sok mindent átvett a versenygépről. Közvetlen műszaki rokona azonban az utcára áttervezett WR250X supermoto. Innét származik a motorja, amely 250 köbcentis, négyütemű, egyhengeres, négyszelepes és DOHC vezérlésű. Az üzemanyagot már befecskendező-rendszer adagolja, a gyújtás elektronikus.

A 250-es blokk 31 lóerőt ad le 10 000-es percenkénti fordulatszámnál. A WR250R versenygép-öröksége mellett megtalálhatók a közúti közlekedésre alkalmas első és hátsó világítótestek, valamint indexek, gyújtáskapcsoló és kormányzár is. Az indítást elektromotor végzi. Az első teleszkópvillák, a központi hátsó rugóstag és a progresszív felfüggesztés elöl-hátul 270 mm-es rugóutat biztosít a kis köbcentis endurónak. A motor 80/100-21 és 120/80-18 méretű enduró abroncsokon gurul. Előre 250, hátra 230 mm-es féktárcsa került. A WR250R száraz tömege 126 kilogramm, nyeregmagassága viszont 930 mm, ami már csak egy bizonyos testmagasság felett engedi meg a gép használatát. Az újdonság hagyományos kék-fehér és fehér színben lesz kapható.