Honda RC211V kémfotók

2001.04.24. 14:03
 
   
   

Mint az már régóta ismert tény, a Motoros Gyorsasági Világbajnokságon jövőre, a 2002-es szezonban ismét indulhatnak a maximálisan 990 köbcentiméter lökettérfogatú, négyütemű motorkerékpárok is. A Yamaha négyütemű GP motorjáról eddig már elég sok helyen láthattunk kémfotókat, de most már a Honda-ról is napvilágra kerültek ilyen jellegű felvételek, amelyekért nem is kellett olyan hú de nagyon sokat kémkedni, ugyanis a gyárak nem igazán titkolóztak.
Korábban a Yamaha megengedte egy stábnak, hogy videofilmet forgassanak az éppen tesztelt versenygépükről, erre a Honda válaszként szintén beengedte a Sugo-i pályára a fotósokat, akik mindössze a Honda boxokból voltak kitiltva, de a pálya bármelyik részéről készíthettek felvételeket a jelenleg Honda RC211V kódnéven futó gépsárkányáról. Gondolom most mindenki azon spekulál, hogy mi lehet a jól ismert, bár kissé módosított Repsol idomok alatt. Biztosak csak a korábbról már ismert adatok: 820 köbcentiméter körüli lökettérfogat, vízhűtés, V5-ös henger elrendezés. Ezenkívül elöl a megszokott, felfordított Showa teleszkópok, megerősített hátsó lengővilla, és a könnyűfém hídváz látható. Ha kicsit jobban megnézzük a képeket, az ülést tartó váznyúlvány alatt egy érdekes fém alkatrészt láthatunk, ami akár egy segédhűtőnek is lehet gondolni. A Honda is régóta kísérletezik már a hűtés egy a légellenállás szempontjából optimálisabb elhelyezésén, talán ennek egyik legújabb eredményét figyelhetjük meg az egyik képen.