AZ UTOLSÓ SZÖRNYETEG

2001.05.22. 18:54
 
   
   

A közel 20 évnyi folyamatos gyártás után a Suzuki végleg kihúzza a Katana-ból a gyújtógyertyákat. Az egyik leghíresebb modelljüket szinte változatlan formában gyártották az 1980-as Kölni kiállításon bemutatott prototípushoz képest. De a neves japán tuning cég, a Yoshimura, megszerzett 5 darabot a legutolsó "Final Edition" változatból, és alaposan feljavította őket, ezzel megszületett a legvadabb Katana, a Yoshimura Katana 1135R.

Az újjászületett gép rengeteg speciális alkatrészt tartalmaz, amit a tuning cég fejlesztett ki az évek során, hogy a Katana tulajdonosok lépést tudjanak tartani a legújabb sportgépekkel is. A motorblokk, mint azt az elnevezés is mutatja, nagyobb furatú kittet kapott, és a belseje is jelentősen átalakult. Új karburátorok, új dugattyúk, új hajtókarok és vezérműtengelyek jelzik a mélyreható változtatásokat. A méretes olajhűtő és a titán Yoshimura kipufogó rendszer szintén jótékony hatással vannak a teljesítményre.
Egyébként a mai napig ez a levegő-olaj hűtésű GSX hajtómű (ami később a legendás GSX-R 1100 alapjául szolgált, jelenleg az 1200-es Bandit-ben is ez szolgál) maradt az egyik legjobban tuningolható motor. Így nem csoda, hogy a Yoshimura szakemberei 150 lóerő feletti teljesítményt hoztak ki most is belőle, ráadásul mindez a hátsó keréken mérve!

A Katana súlyából is megpróbáltak lefaragni valamelyest, ezért a gyári tank helyébe egy kézzel készített alumínium tank került, valamint szénszálas alkatrészek sora került fel a motorra, mint például az első sárvédő. Így a gép száraz súlyát sikerült 200 kg alá vinni.
A futóművet is kezelésbe kellett venni, hogy az lépést tudjon tartani a megnövekedett motorteljesítménnyel. Az acélból készült széria hátsó lengővilla helyét egy könnyűfémből készült, merevítővel is ellátott mesteri darab vette át. Ennek rugózását két darab, hagyományosan két oldalt elhelyezett, de már Öhlins gyártmányú rugóstag biztosítja. Az első villákat is átdolgozták a jobb vezethetőség érdekében.
Mindezek után az áron ne csodálkozzunk, 6 millió forint feletti magyar pénzegység szükségeltetik hozzá, és még egy kevés a szállításhoz.