AZ UTOLSÓ SZÖRNYETEG
A közel 20 évnyi folyamatos gyártás után a
Suzuki végleg kihúzza a Katana-ból a gyújtógyertyákat. Az egyik
leghíresebb modelljüket szinte változatlan formában gyártották az
1980-as Kölni kiállításon bemutatott prototípushoz képest. De a
neves japán tuning cég, a Yoshimura, megszerzett 5 darabot a
legutolsó "Final Edition" változatból, és alaposan feljavította
őket, ezzel
megszületett a legvadabb Katana, a Yoshimura Katana 1135R.
Az újjászületett gép rengeteg speciális
alkatrészt tartalmaz, amit a tuning cég fejlesztett ki az évek
során, hogy a Katana tulajdonosok lépést tudjanak tartani a
legújabb sportgépekkel is. A motorblokk, mint azt az elnevezés is
mutatja, nagyobb furatú kittet kapott, és a belseje is jelentősen
átalakult. Új karburátorok, új dugattyúk, új hajtókarok és
vezérműtengelyek jelzik a mélyreható változtatásokat. A méretes
olajhűtő és a titán Yoshimura kipufogó rendszer szintén jótékony
hatással vannak a teljesítményre.
Egyébként a mai napig ez a levegő-olaj hűtésű GSX hajtómű
(ami később a legendás GSX-R 1100 alapjául szolgált, jelenleg az
1200-es Bandit-ben is ez szolgál) maradt az egyik
legjobban tuningolható motor. Így nem csoda, hogy a
Yoshimura szakemberei 150 lóerő feletti teljesítményt hoztak ki
most is belőle, ráadásul mindez a hátsó keréken mérve!
A Katana súlyából is megpróbáltak lefaragni valamelyest, ezért a
gyári tank helyébe egy kézzel készített alumínium tank került, valamint
szénszálas alkatrészek sora került fel a motorra, mint például az első
sárvédő. Így a gép száraz súlyát sikerült 200 kg alá vinni.
A futóművet is kezelésbe kellett venni, hogy az lépést tudjon
tartani a megnövekedett motorteljesítménnyel. Az acélból készült széria
hátsó lengővilla helyét egy könnyűfémből készült, merevítővel is
ellátott
mesteri darab vette át. Ennek rugózását két darab, hagyományosan
két oldalt elhelyezett, de már Öhlins gyártmányú rugóstag biztosítja.
Az első villákat is átdolgozták a jobb vezethetőség érdekében.
Mindezek után az áron ne csodálkozzunk, 6 millió forint feletti
magyar pénzegység szükségeltetik hozzá, és még egy kevés a
szállításhoz.