2002-es Husqvarna TE 400
Pár hónapja bemutatott a Husqvarna egy általa
fejlesztett négyütemű, 250-es endurot. Erre most kiderül, hogy egy
400 köbcentis változata is készül a motornak. A 2002-es modell
évtől gyártandó újdonságról a Husqvarna közzétett némi sajtó
információt, amelyből a következőek tudhatók meg:
A Husqvarna-nak az idei év rendkívül fontos,
mivel épp azon van, hogy négyütemű terep motorjainak új
generációját dobja piacra. A TE 250 bemutatása után felfedte a
leplet a TE 400-asról, amellyel Stefan Merriman időközben megnyerte
az olasz endurobajnokság második futamát. A gép koncepcióját
tekintve akár egy 250-es gép: nagyon kompakt, azonos szerkezeti
felépítés, mint a kétütemű modelleknél, kis méretű hajtómű, és
természetesen önindító. A 400-as és a 250-es annyira hasonlít
egymásra, hogy ha nem lennének rajtuk a modellt azonosító matricák,
akár össze is lehetne keverni őket.
A motorblokk annyira kompakt, hogy az már esztétikai élményt
nyújt. Ehhez a hengerűrtartalomhoz az volt a cél, hogy a
hengerfejben a két vezérműtengely egykarú szelephimbákat mozgasson,
biztosítva ezzel az optimális működést a magas fordulatszám
tartományokban is.
Akárcsak a 250-es gép motorjában, itt is megtalálható egy
kiegyensúlyozó tengely, és a hidraulikus kuplung szerkezet. A súly
csökkentés egyébként is kitűntetett figyelmet kapott a fejlesztés
során: titán szelepek, a magnézium ötvözet forgattyúsház
oldalfedele és a szelepfedél, minimális mennyiségű műanyag
alkatrészek. Mindezek 108 kg rekord gyanús szárazsúlyt
eredményeztek.
Még egy fontos újdonság, a síktolattyús Mikuni TMR karburátor
munkába állítása.
A futómű komplett átdolgozásra került, elől Marzocchi villák, hátul pedig Sachs központi rugóstag szolgálja a minél jobb úttartást. A tengelytáv 1470 milliméterre csökkent (az elődé 1485 mm volt), ezáltal tovább javult a manőverezhetőség. Merriman, mint gyári teszt pilóta a versenyzés mellett részt vesz a folyamatos továbbfejlesztésben is, hogy az új modell minél előbb széria éretté válhasson.
A Husky website által közzétett sajtónyilatkozat mellett megjegyzendő, hogy valószínűleg ez a legkönnyebb, önindítóval is felszerelt 400-as enduro a maga 108 kg körüli önsúlyával, megelőzve ezzel a KTM és a Husaberg hasonló modelljeit.