2002-es Husqvarna TE 400

2001.06.12. 11:29
 
   
   

Pár hónapja bemutatott a Husqvarna egy általa fejlesztett négyütemű, 250-es endurot. Erre most kiderül, hogy egy 400 köbcentis változata is készül a motornak. A 2002-es modell évtől gyártandó újdonságról a Husqvarna közzétett némi sajtó információt, amelyből a következőek tudhatók meg:

A Husqvarna-nak az idei év rendkívül fontos, mivel épp azon van, hogy négyütemű terep motorjainak új generációját dobja piacra. A TE 250 bemutatása után felfedte a leplet a TE 400-asról, amellyel Stefan Merriman időközben megnyerte az olasz endurobajnokság második futamát. A gép koncepcióját tekintve akár egy 250-es gép: nagyon kompakt, azonos szerkezeti felépítés, mint a kétütemű modelleknél, kis méretű hajtómű, és természetesen önindító. A 400-as és a 250-es annyira hasonlít egymásra, hogy ha nem lennének rajtuk a modellt azonosító matricák, akár össze is lehetne keverni őket.
A motorblokk annyira kompakt, hogy az már esztétikai élményt nyújt. Ehhez a hengerűrtartalomhoz az volt a cél, hogy a hengerfejben a két vezérműtengely egykarú szelephimbákat mozgasson, biztosítva ezzel az optimális működést a magas fordulatszám tartományokban is.
Akárcsak a 250-es gép motorjában, itt is megtalálható egy kiegyensúlyozó tengely, és a hidraulikus kuplung szerkezet. A súly csökkentés egyébként is kitűntetett figyelmet kapott a fejlesztés során: titán szelepek, a magnézium ötvözet forgattyúsház oldalfedele és a szelepfedél, minimális mennyiségű műanyag alkatrészek. Mindezek 108 kg rekord gyanús szárazsúlyt eredményeztek.
Még egy fontos újdonság, a síktolattyús Mikuni TMR karburátor munkába állítása.

A futómű komplett átdolgozásra került, elől Marzocchi villák, hátul pedig Sachs központi rugóstag szolgálja a minél jobb úttartást. A tengelytáv 1470 milliméterre csökkent (az elődé 1485 mm volt), ezáltal tovább javult a manőverezhetőség. Merriman, mint gyári teszt pilóta a versenyzés mellett részt vesz a folyamatos továbbfejlesztésben is, hogy az új modell minél előbb széria éretté válhasson.

A Husky website által közzétett sajtónyilatkozat mellett megjegyzendő, hogy valószínűleg ez a legkönnyebb, önindítóval is felszerelt 400-as enduro a maga 108 kg körüli önsúlyával, megelőzve ezzel a KTM és a Husaberg hasonló modelljeit.