Ringbe szállnak a Harley-k

2001.06.14. 12:55
 
   
   

A "Porsche-Harley projekt" beteljesült. Lassan évszázados múltra visszatekintő léghűtéses motorblokkot váltja fel a H-D vízhűtéses Porsche fejlesztésű motorja. Mondhatnánk, oda a hang, hiszen a legendás ritmust többek között a 45 fokban álló hengereknek köszönhette a gép, amit az új modell 60 fokos hengerszöggel vált fel. Japán példára a hengerenként 4 szelepes motor felülvezérelt, külön vezérműtengely irányítja a szívó és a kipufogó szelepeket. A primer hajtásnál is lecserélik a megszokott láncos megoldást, ezentúl fogaskerekek közvetítik az erőt a főtengelyről. A szekunder hajtás marad a jól bevált belt, azaz szíjhajtás. A motor és a váltóház sem fog a jövőben elkülönülni egymástól, egy boxban foglalnak majd helyet. A lökettérfogat 1000 illetve 1450 cm3. A sportmotorok piacára a vízhűtéses motor 135 lóerővel tör be, míg a cruiserek előre láthatólag 80 lóerőt produkálnak majd. Ezennel egyúttal bejelenthetjük a Harley eddigi sportvonalát megtestesítő VR1000 halálát.