Honda GP motor bemutató

2001.06.26. 14:04
 
   
   

A Honda Racing Corporation (HRC) a múlt heti Catalunya GP-n mutatta be a nagyközönségnek az újonnan fejlesztett négy ütemű motorját, amelyet a 2002-es GP szabályok szerint építettek és már jövőre használni kívánják a GP futamokon. A bemutatót a Honda ötszázadik GP győzelmére rendezett ünnepségén tartották a Katalán pályán a múlt és a jelen legnagyobb Honda bajnokainak és a sajtónak a jelenlétében. Amint a Hondának megszületett az 500. győzelme idén Suzukában, még Valentino Rossi által, a vezetők elhatározták, hogy az erre rendezett ünnepség alkalmából hozzák nyilvánosságra az új GP motor részleteit, egy nappal azelőtt, mielőtt a Yamaha bemutatná a saját négyütemű GP motorját.

A blokk rengeteg részletében tér el a jelenleg használt kétütemű motortól, de ez az eltérő technika miatt természetes. Az új masina neve RCV211 lett, amint az a korábbi hírekből már sejthető volt. Az RC a Hondánál hagyományosan a versenygépek jelőlése, a V a V5-ös henger elrendezésre utal, míg a 211 azt jelenti, hogy ez az első versenygép generáció a 21. században a legnagyobb japán motorkerékpár gyártónál.

A V5-ös motor kör alakú dugattyúkat kapott mégiscsak, három elöl, kettő hátul elrendezésben, annak ellenére, hogy sokan az ovál dugattyúkra spekuláltak. Négy szelep található hengerenként és PGM benzinbefecskendezés pumpálja az üzemanyagot. A súlya elég kedvezőre sikeredett, mindössze 10 százalékkal nehezebb mint az NSR500 V4-es motorja. A hengerűrtartalom 990 köbcenti.

A Honda utolsó győzelme négyütemű motorkerékpárral még 1967-ben volt, amikor is Mike Hailwood győzött a kanadai Mosport-ban a három hengeres RC181-el. Freddie Spencer volt az, aki utóljára ment négyütemű Honda géppel GP versenyen, méghozzá az NR500-al az 1981-es Angol Nagydíjon. Ez a fejlesztés akkor még technikai zsákutcának bizonyult, és abszolút nem volt versenyképes az azonos lökettérfogatú kétütemű motorokkal szemben. Jövőre kiderül, hogy az új szabályok adta lehetőségekkel hogyan tudnak majd élni a gyárak.