A Harley után egy krosszgépet is ad a világnak Amerika

2001.07.05. 14:02
 
   
   

A régebben csak a high-tech kerékpárjairól híres amerikai gyártó, a Cannondale, bemutatta 2002-es motorkerékpár kollekciójának legújabb darabjait.

A Cannondale biciklijei mindig is kimagasló műszaki színvonalúak voltak, így amikor pár éve krosszgépek gyártására adták fejüket, akkor is a minőség és a műszaki tartalom volt a vezérelvűk. Motorkerékpárok mellett idéntől ATV-ket is gyártanak majd, szám szerint négy különféle típusban.

A gépeik érdekessége, hogy mindegyik kizárólag Amerikában készül, ócsos dolgoknak nincs helye rajtuk. Legelőször pár éve egyetlen krossz modellel jöttek ki, amelyet fokozatosan, minden évben tovább fejlesztettek. Jelenleg eljutottak oda, hogy jövőre már négy különféle motorkerékpárt kínálnak majd, ezek mindegyikét az alap krossz versenygépre támaszkodva fejlesztették ki.

A szupermodern 432 köbcentis, forradalmian új hengerfejjel ellátott erőforrást alaposan megerősítették. A szélesebb fordulatszám tartományban kifejtendő erőhöz új programot kapott a fejlesztett GP Control benzinbefecskendezés. Ezzel most könnyebb az indítás, az alacsony fordulaton stabilabb a motor járása és jobb a tuningolhatosága. Ugyanis a programozható Sagem MC1000 központi számítógéphez rendelkezésre áll egy erősebb chip is. Új kuplung szerkezetet kapott a motor, ezzel az erőátvitel lágyabb és jobban bírja a strapát.

 
   
   

A négyből három Cannondale modellnél megjelenik a Max-air Box, ami azért valljuk meg igencsak újdonság. Ezzel nagy mértékben nő a hajtóműbe áramló levegő mennyisége. A további fejlesztések listája sem rövid: magasabb hűtő radiátor elhelyezés, alacsonyabb ülésmagasság, megemelt lábtartók, könnyebb, keskenyebb műanyag elemek, könnyebb segédváz, átdolgozott Öhlins futóműelemek, és egy új olajszint ellenőrző ablak a blokkon.

A négy 2002-es modell: az X440 a krosssz versenyzésre készül teljesen (ára 6995 USD), a C440 meghatározása a krossz country stílusú versenyzés, ami azt jelenti hogy világító testeket ugyan nem kapott, de lehetséges azok későbbi csatlakoztatása a hosszú távú versenyekre (ára 7295 USD), az E440 egy enduró, amellyel közútakon is haladhatunk (ára 7495 USD), valamint egy belépő szintű krossz modell az X440S motokrossz gép (ára 5995 USD).

Joe Montgomery elmondta, hogy bizakodva tekint az új modellév felé, mivel az ATV-k piacán igen sikeresek a termékeik, és most a motorkerékpárjaik alapos fejlesztésétől is hasonló eredményeket várnak. Reményei szerint meghatározó gyártóvá vállhatnak a krossz motorok szegmensében is, akárcsak a kerékpár piacon.