Testa Stretta-t minden Ducatiba!

2001.07.20. 12:32
 
   
   

Nos aki esetleg még nem ismerné a kifejezést, annak elárulom nem a legújabb fajta olasz tésztáról van szó, hanem a Ducati idénre kifejlesztett legfrissebb erőforrásáról, a 998 köbcentis Testa Stretta-ról.

A briliáns új blokk 135 lóerős, és idén a 996R jelű verseny replikában használják kizárólag, és természetesen a Superbike Világbajnokságban versenyző Ducati gépek erőforrása is erre épül. Nos valószínűleg az összes 996-os modell megkapja jövőre a csodamotort. A Ducati heteken belül meghozza a döntését a kérdésben. A cég keményen dolgozik azon, hogy elkészítse a blokk teljesen széria változatát, és jelenleg teszteli a változtatásokat, amelyek majd a megbízhatóságát növelik. Ha a tesztek sikeresek lesznek, akkor a motor, amely 135 lóerős a 996R-ben, az egész Ducati flottába bekerülhet, mint alapmotor.

A cég már 350 darabot megépített az idénre tervezett 500 darab 996R típusból, de a Ducati mérnökei elmondták, hogy az erőforrás átvétele a korlátozott darabszámú, majdnem versenymotorból egy szériagyártású modellbe nem is olyan egyszerű feladat. Mivel a Testa Stretta-ban a vezérműtengelyeknek nincs külön csapágyazása, mert ez ügyben a hengerfejbe épített csapágyakra támaszkodik, nagyon szűk gyártási toleranciát használnak az eljárás során. Nyilván ezt a toleranciát könnyű elérnie a gyárnak a szinte majdnem kézzel épített 996R esetében, de a blokk alkalmazása a teljes modell palettánál már néhány módosítást igényel a motor tervezésén és a gyártási folyamatban.

 
   
   

Andrea Ferraresi Ducati mérnök elmondta, a Testa Stretta egy új sarokköve a Ducati motor tervezésének. Más motorkerékpárjaikban is használni kívánják természetesen, de még nem döntötték el mikortól. Igen sok különbség van egy korlátozott példányszámú motor gyártása, és egy motor teljes körű bevezetése között a szériagyártásba. Hogyha a tesztek mégsem lennének sikeresek, akkor a Ducati tovább folytatja a fejlesztést, és csak 2003-ban vezeti be modelljeibe az új motort.

A Testa Stretta motor adoptálása a széria modellekbe azt jelzi, hogy a cég szándékában áll továbbfejleszteni a 996-os modell családot. Ehhez inkább a fokozatos fejlesztés elméletét használja, és nem a forradalmi újítások bevezetését, folyamatosan versenyben tartva ezzel magát a géposztályban. Amikor az új erőforrás beépítésre kerül az egész modell szériába, a 996 külseje némi ráncfelvarráson esik majd át. Bár a gép továbbra is tisztán 996-osként azonosítható majd, várható néhány árnyalt változtatás, főleg a 996R vonalaihoz hasonlóan, amelynél az idomzat alsó része cserélődött ki.