Tuti 145 lóerő

2001.07.30. 14:44
 
   
   

Előkerültek a 2002-es Honda FireBlade legfrissebb kémfotói, mint azt megszokhattuk minden új modellnél, ez is megosztja a képeket nézegetőket. Az MCN olvasói szerint a hátsó lámpa nem a legjobb választás, a 60-as éveket idézi, bár nem tudom akkor hogy lehetett volna dióda soros lámpa. Az új, agresszívabb kinézet néhány olvasónak bejött, néhánynak meg nem. Van aki a fekete színűre fényezett váz elhagyását javasolná, de sürgősen. Hát igen, véleménye mindenkinek lehet.

 
   
   

Lássuk mely dolgok változnak a CBR 900 RR-en jövőre. Legszembetűnőbb változás az első lámpák formája, amely sokkalta élesebb megjelenést kölcsönöz a motornak. Bár a formaterv a jelenlegi FireBlade dizájnon alapszik, amely mindössze két éves, mégis jelentős változások találhatóak az idomokon, hát még azok alatt. A motort kénytelen volt a Honda átdolgozni, mert sehol sem tudták lemérni a gyári adatokat korábban.

 
   
   

Egyelőre még nem tiszta mekkorára növelték a lökettérfogatát, de biztosan nagyobb lesz, vagy 975, vagy 1000 köbcentis. Ezzel képes lesz 145 lóerő kifejtésére a hátsó keréken, amely kb. 155-160 lóerőt jelent a főtengelyen. A kipufogódob titánnak tűnik innét, hasonló, mint amit a Yamaha az R1-esen használ. Nagy valószínűséggel az eddig is könnyű súlyú 900RR ezután is a legkönnyebb 1 literes szupersport gép lesz. De nemcsak a motort erősítették meg. A FireBlade új vázat, és idomokat kap, ami várhatóan élesebb kezelhetőséget és kinézetet eredményez.

A hátsó részét a váznak valamelyest megnövelték, de a lengővilla továbbra is a blokkba van ágyazva. A váz fekete fényezést kapott a sportosabb hatás miatt, hasonlóan mint a CBR 600 F Sport esetében. A hátsó lengővilla teljesen új, egy sokkal szellősebb, finomabb, felső merevítővel ellátott darab. Az első futóművön és fékeken nem látszódnak érzékelhető változások, de ezeken nincs is mit cserélni, a 2001-es modellé is teljesen rendben volt már.

 
   
   

A technikai változtatások ellenére a forma az, ami majd meggyőzi a potenciális vásárlókat. A legjobban feltűnést keltő dolog a keskenyebb új első lámpa, amely hasonlít ugyan a jelenlegi modellére, de sokkal agresszívabb kinézete van annál. Hasonlóan a régebbi modellhez három lámpa helyezkedik el az üvegbúra alatt, de most ezt sokkal jobban kihangsúlyozták a tervezők.

Lényeges változtatás a nagy sokára beépített ram-air rendszer, amely magasabb sebességeknél tud többlet levegőt pumpálni a motorba. Az utasülés még magasabbnak és használhatatlanabbnak néz ki, mint a jelenlegi. Az ülésidom egészen a vázig fut, eltakarva ezzel a könnyebb segédvázat. A motor egy benzinkútnál lett lekémfotózva Németországban. A szeptemberi bemutatón további szín és grafikai variációkat is láthatunk majd, amelyek még jobban kiemelik a módosításokat.