999-nek hívják, de hogy fiú vagy lány?

2001.08.24. 13:40
 
   
   

A bemutatták a legendás 916/996-os Ducati utódjának szánt prototípust. Kizárólag magas rangú Ducati alkalmazottak előtt történt a premier, sajnos senki más nem láthatta az új csodagép vonalait. A cég az elkövetkezendő 3 hónapban a tulajdonában lévő forgalmazó cégek vezetőinek is bemutatja majd a prototípust. Kémfotókban is csak reménykedhetünk, akkora a titkolózás. A megjelenés dátuma még nem ismert, és addig a tervezet még sokat változhat.

Annyit azonban már lehet tudni róla, hogy a stílusa a jelenlegi 900SS-hez fog hasonlítani, de nyílván ezt a 996-os utódjához méltóan a tervezők tovább fogják modernizálni, finomítani. A hasonlóság nem lesz meglepetés, ha tudjuk azt, hogy a vezető tervező az a Pierre Terblanche aki a 900SS vonalait is megálmodta. Az MV Augusta jelenlegi tervező főnökének a legendás olasz dizájner, Massimo Tamburini által tervezett, mai napig az egyik legszebb sportgép, a 916/996 modellek formatervét kell majd felülmúlnia.

Annyi szintén bizonyos, hogy az aerodinamika igen fontos szerepet kap majd az újdonság tervezésénél. Az első része rendkívül alacsonyan lesz, ami a 900SS egyik fontos látványeleme, de az új modell esetében sokkal keskenyebb lesz az idomzat, olyannyira, hogy a generátor fedél formája az alsó idomba lesz beleöntve. Terblanche szándékosan távolságot kíván tartani a jelenlegi 996-os formavilágától, és egy teljesen más megjelenést próbál majd keresztül vinni az új Ducati tervezésében, kerülve a hasonlóságot a gyár korábbi modelljeivel, vagy a szintén Tamburini által tervezett MV Agusta F4-el.

A 996-os jellegzetes vonása, az egy oldalas hátsó lengőkar nem kerül át az új modellbe, egy sokkal merevebb, hagyományos, két oldali lengővilla veszi át a szerepét. Az első, dupla rókaszem fényszórók szintén nem lesznek többé a dizájn elemei. Valószínűleg a több darab első lámpa megmarad, de elrendezése a Benelli Tornado függőlegesen elhelyezett lámpáihoz fog hasonlítani, egyik a másik felett kap majd helyet.

Azok, akik látták már, így nyilatkoztak: "A kinézete valóban más, de nem elképesztő. Nem vagyok benne biztos, hogy tetszik vagy sem." A formaterv ugyan szűk körben már bemutatásra került, a technikai információkból nagyon kevés látott napvilágot. Az erőforrás valószínűleg az új Testa Stretta-n alapul majd, míg a váz acél térhálós csőváz lesz, hasonlóan a többi Ducati-hoz.

Igen kicsi a valószínűsége, hogy az újdonság idén megjelenik valamelyik nagyobb motorshow-n, addig főleg nem, amíg az egész nem több mint egy prototípus. Jelenleg az olasz cég azon dolgozik, hogy az új Testa Stretta motorját az összes 996-os változatba beépítse a 2002-es modellévre, így ez is csak azt erősíti meg, hogy az időkorlát miatt idén még bemutatásra sem kerül az új modell.

A 999 kódnévvel ellátott modell a 2003-as modellévben jelenhet meg, és eladásai párhuzamosan folynak majd a 996-os Ducati-val. Jövőre a 996-os is átesik az idei 996R modellen látható apróbb változtatásokon, úgymint új oldalidomzat, kisebb módosítások az első és hátsó szekcióban. Azonban a motor még ezután is tisztán a 996-os jól megszokott vonalait követi majd.