Nagyendúróban erősít a Suzuki

2001.08.31. 10:20
 
   
   

Már a TL1000S bemutatása utáni időkben sok szó esett egy 1000 köbcentis, V2-es enduróról, amit a Suzuki mutatna be. Nos, úgy tűnik a 2002-es modellévre megérkezik a nagy túraenduró, az XF1000L. Az MCN grafikusai így látják a gépet, amely valamelyik nagy motorshow-n fog felbukkanni idén ősszel, várhatóan csak Párizsban.

A TL1000S V2-es motorját használja majd, amely vissza lesz egy kicsit fogva erőben, és inkább a nyomatékra hangolják majd át. Valószínűleg így is az egyik legerősebb lesz az osztályában, nyomaték hegyekkel körülvéve. A Suzuki régóta tagadja ennek a motornak a létezését, és minden spekuláció ellenére nem volt látható egyetlen korábbi kiállításon sem. A gyár hivatalosan még most visszautasítja a modell létezését, de az angol Suzuki képviselet információi szerint a gép készülőben van.

Az XF1000L tulajdonképpen a német piacra lett kitalálva, ahol rengeteg hasonló nagy enduró szaladgál, és kedvelik ezeket a busz méretű, túrázásra kiválóan használható kétkerekűeket. A német Suzuki forgalmazó információ szerint az XF erősebb lesz, mint az ugyancsak TL erőforrását használó Cagiva Navigator. Valahol 108 és 112 lóerő közt lesz a teljesítménye, míg a Navigatoré csak 96 paripa. Az szárazsúlya 205 kg körül várható, a Navigator 210 kilójával szemben, mivel a Suzuki nem szándékozik a piac hátsó felébe betörni egy nehezebb és gyengébb modellel, mint ami a konkurenseknek már a rendelkezésére áll. A túragépnek 210 km/h lesz a végsebessége.

Bár a tervezők szeretnék, ha az endurózás minél több élvezettel is párosulna, ezért előre 17 colos, hátra 18 colos könnyűfém kerekek kerülnek majd. A futómű inkabb az utcai használatra lesz beállítva, mint sem terepen való dagonyázásra. Az ülés magassága valahol a Varadero (83cm) és a Navigator (80cm) méretei közt lesz. A váz könnyűfém, térhálós elrendezésű, kicsit a TL1000 vázához hasonlít majd és a kipufogót magasan fent fogják elvezetni. Az ára így előzetesen igen kedvezőnek tűnik, átszámítva 2.6-2.7 millió magyar forint.