1000 köbcenti V8-as elrendezéssel

2001.09.07. 14:10
 
   
   

Mindez nem is lenne nagy szám, ha autóról lenne szó, és pár ezer köbcentivel többel számolnánk, de azért kétkerekűhöz nem gyenge adat. Az MCN grafikusai megrajzolták vajon milyen is lehet a Drysdale következő V8-as tanulmány motorja, most naked bike stílusban.

A gép egyetlen komoly problémája a kb. 12 millió forintos ára lehet, plusz némi szállítási költség születési helyéről, Ausztráliából. A V8-as erőforrás a Drysdale korábbi 750 köbcentis superbike erőforrásán alapul, de a kapacitását 1000 köbcentire növelték, és a 750-as által használt Yamaha FZR400 hengerfej helyett az FZR600 hengerfejéből használtak kettő darabot.

A cégtulaj Ian Drysdale úgy kalkulál, hogy a motor szériában 160 lóerő körül teljesít majd, de a vevők akár 15 lóerő pluszt is kipréselhetnek a blokkból, ha a MoTec tuning motorvezérlő elektronikáját megvásárolják. A Drysdale egy teljesen új, saját fejlesztésű vázat épít a motorhoz. Kvázi a 750-es superbike motorjuk vázát keresztezik majd egy Monster jellegűvel úgy, hogy a dupla hátsó rugóstagoknak maradjon helye, állítja Ian.

A csúcssebessége 260 km/h lesz, ami azért egy idomzat nélküli géptől igen tisztességes érték. Természetesen csak rendelésre gyártják, az első példány akár egy hónapon belül elkészülhet. Az első V8-as speciális Penske futóművet kap majd, a vásárlója megrendelésére, de a továbbiakban a legjobb nevektől - Öhlins, WP - is kerülhet futómű a motorba. Minden más alkotóelem a megrendelő óhaja szerint változhat, ilyenek a fék, a teleszkópvillák és a kerekek például. A változtatásoknak a megrendelő országában élő szabályok állítanak csak fel korlátot. Mindezek figyelembevételével a kipufogórendszer szintén szabadon választható. Nem csoda ezek után, hogy az amerikai vásárlók 8 dobos rendszert rendelnek.