A japcsik is a ZZR-t szeretik

2001.09.19. 12:30

 
   
   

Amíg a ZX-12R a Kawasaki legerősebb gépe a legnagyobb sportmodellek közt verseng, és talán az egyik leggyorsabb szériamotor a világon, addig a ZZ-R 1200 a túra gépek világában igyekszik a japán cég hírnevét tovább öregbíteni. Ez egy vadonatúj modell, bár ha az idomzat alá belesünk, sok elemmel már találkozhattunk a cég más egyéb gépein.

Tulajdonképpen hasonlít a híres ZZ-R 1100-asra csakúgy, mint a váza. A dupla alumínium hídváz nem éppen a legújabb technológia eredménye, de azért nem kell szégyenkeznie a versenytársai mögött. A kezelhetőség sokat javul majd, köszönhető ez a 25 fokosra módosult kormányszögnek, és az első villák keskenyebb nyomtartásának, ami 35-ről 30 mm-re csökkent.

A váz egy alaposan átdolgozott motort vesz közre, aminek az elődje sokáig a legerősebb négyhengeres gépnek számított. A lökettérfogat 1052 köbcentiről 1164-re nőtt, a ZRX1200-on használt hengereknek köszönhetően. Bár csak karburátoros lesz, teljesítményben nem lesz hiány, valószínűleg 150-160 lóerő körüli lesz, még katalizátorral is.

A Kawasaki a bicajon nem hajtott végre nagyfokú módosításokat, az új külső mindenképpen frissnek hat, de a régi jól ismert, és sokak által kedvelt ZZR stílus megmaradt. Ilyen például az idomzatba intergált első és hátső indexburák. Mindezek ellenére nem hat maradinak a gép, és így a világ ZZR kedvelői akár újra a Kawasaki mellett tehetik le pénztárcájukat. Sőt! Japánban még arra is megvan a lehetőség, hogy a high-tech ZX12-R modellre egy ZZ-R 1100 idomzatot vásároljanak, ugyanis a japánoknak is inkább a ZZR formái tetszenek.

Így nem csoda, hogy a ZZ-R 1200 nem kaphatott gyökeresen más formát, az oldal idomok levegő kilépői szintén a régi modellre hasonlítanak. Azonban a négy lámpát tartalmazó első fényszóró egység igen újszerűnek hat, és minden bizonnyal kiváló éjszakai világítást biztosít a túrázók számára. A fejidom és a plexi formája még több szélvédelmet ad majd a vezetőnek.

Egyedül a régi modell nehézkes kezelhetősége okozott korábban problémát a nagyvas lovasának, ezen most a teljesen átdolgozott futómű elemek segítenek. Az első telók a ZRX 1200-on használtak módosított verziói, a lengővilla alumíniumból készül és új tervezésű. A könnyebb kerekek csökkentik a rugózatlan tömeget. A nagy túragép valószínűleg csak a párizsi kiállításon fedi fel teljesen magát a nagyerdeműnek, az ára 3,2 millió forint körül alakulhat majd.