Könnyítsünk magunkon

2001.09.24. 11:42

 
   
   

Azt gondolták a Yamaha tervezői, hogy könnyítenek egy kicsit a legnagyobb naked motorjukon, és a 2002-es XJR1300 súlyából 6 kg-ot megspóroltak. Ezen kívül az új karburátor sornak és az új kipufogórendszernek köszönhetően a nyomaték 106 Nm-re nőtt. A 224 kg összsúly elérése főként az új könnyebb hátsó lengővilla, és a könnyebb kerekek alkalmazásával sikerült.

A rugózatlan tömegek csökkentése révén a bicaj kezelése is sokat javult valószínűleg. Az új modell mind a sima, mind az SP változatot lecseréli. A Yamaha állítása szerint a motor csendesebbé vált, az új vezérműtengelyek használatának következtében, valamint tisztább is lett egy új rendszer alkalmazásával, amely friss levegőt vezet a kipufogó leömlőkhöz.

 
   
   

A futómű komoly fejlesztésen ment át, az első villák könnyebbek lettek, a hátsó Öhlins rugóstagok nagyobb és lágyabb csillapító gumikat kaptak, és mindkettő beállításán sokat javítottak. A fékek sem maradtak érintetlenül, előre új két dugattyús féknyergekkel ellátott duplatárcsás rendszer került, szinterezett fékbetétekkel. Az áttételek hosszabbá váltak, ezért az erőforrás most jelentősen jobban húz középső fordulatszám tartományokban.

Az áttervezett, 21 literes tank miatt vékonyabbá vált középen a gép, keskenyebb ülést, és új oldalsó borító elemeket kapott. Az új üléssel az utas üléspoziciója majdnem egy szintbe került mint a vezetőjével. Egyéb módosítások: rozsdaálló blokk oldaldeklik, új vészvillógók, új, szélesebb tartományban beállítható fék és kuplung karok. Három új szín lesz, fekete, lila-kék, kék-ezüst fekete színű blokkal. A gép a múlt heti milánói motor show-n került bemutatásra. Ára 2.6 millió forint körül lesz.