Honda VTX1300S, a cirkálócska

2001.10.01. 15:37

 
   
   

A Honda America hihetetlen tempóban üzemel. Már most bemutatta a VTX1800 power cruiser kisöccsét a VTX1300S-et, ami még csak a 2003-as modellévre fog majd megérkezni a boltokba. kb.

Egy 1312 köbcentis, vízhűtéses, 52 fokos V2-es motorral ellátott kétkerekűre azelőtt senki sem mondta volna, hogy valamelyik másik motornak a kisöccse. De ugye a VTX1800 után mi másnak lehetne hívni ezt a kisebb testvért, ami ráadásul hasonlít rá? A Honda a nagy testvér amerikai sikere után döntött úgy, hogy egy kisebb, kevésbé drága modellt is bemutat ebben a stílusban.

Bár a formája jóval klasszikusabb a kis tesónak, mint az eredeti VTX-é, de azért jól felismerhetőek a rokon vonások. Egyébként jövőre az 1800-as modellnek is megjelenik egy klasszikus S változata, amely pár elemét az 1300S-től kölcsönzi.

 
   
   

Az 1300-as motorjának van egy érdekes tervezési sajátossága, méghozzá a hengerek 13,5 milliméterrel el vannak tolva egymáshoz képest. A Honda állítása szerint azért, hogy ezzel csökkenjenek a dugattyúkra ható káros erők és elmozdulások a detonáció pillanatában, de megmaradjon az erőteljes löket érzése a hengerekben. A japán gyártó szerint ez az első eset, hogy ezt a technikát szériagyártásban alkalmazzák, és állításuk szerint az 1312 köbcentis blokk bőségesen elegendő erőt képes leadni, annak ellenére, hogy csak a kisöccse az 1800-as monstrumnak.

A klasszikus stílus egyébként nyilvánvaló a sárvédők formájából, a tankba épített műszerekből, a lábtartódeszkákból és egyéb más elemekből. Ezek később az 1800S változaton is láthatóak lesznek.