A MotoGP futama - a Csendes Óceáni Nagydíj - ismét Rossi-nak kedvezett

2001.10.12. 10:07
 
   
   

A Csendes Óceáni Nagydíjon a 250 köbcentis verseny látszólag kevesebb izgalmat ígért, mivel a japán Daijiro Katoh (Honda) nagyon vezetett a VB pontversenyében, így nem volt életbe vágó számára a győzelem. A 23 körös versenyen a szintén japán Tetsuya Harada (Aprilia) indulhatott neki az első rajtkockából, őt Katoh, Marco Melandri (Aprilia) és Jeremy McWilliams (Aprilia) követte. A rajt sima volt, Katoh kapta el a legjobban, de az első kanyarban már Harada fordult elsőként, majd a másodikban Melandri is megelőzte Katoh-t.

Ők hárman fokozatosan elhúztak a mezőnytől, de sajnos a 6. körben majdnem tragikus bukás történt. A hétvégére egyébként jellemző volt a rengeteg fetrengés a pálya sóderes részein. Jelen esetben Melandri túl korán és nagy erővel próbált kigyorsítani egy kanyarból, de motorjának hátsó kereke kitört, amit nem tudott időben korrigálni, így egy közepesen látványos high-side után az aszfalton találta magát. Igen ám, de Katoh mindössze kb. 1 méteren belül követte őt, így már nem tudta kikerülni a sóder felé szánkázó Melandrit, és keresztülment az olasz fiú fején. Szerencsére komolyabb sérülés nem lett a dologból, bár Melandri Dr. Costa helyi orvosi klinikáján végezte.

 
   
   

Az első helyet senkitől sem zavartatva Harada szerezte meg. A megüresedett második-harmadik helyért McWilliams és Alzamora harcolt, amiből a spanyol Hondás került ki győztesen, elcsípve ezzel a dobogó értékes 2. fokát. Fonsi Nieto szintén az utolsó métereken előzte le Rolfo-t, ezzel negyedik lett, hatodik Locatelli, majd Matsudo, Battaini és őket két helyi japán menő követte.

Katoh majd 50 pontos előnye a bukásával 24 pontra olvadt Harada-val szemben, a többi versenyzőnek már nincs esélye beleszólni a világbajnoki küzdelembe.

A 25 körös 500 köbcentis futam maradt utoljára, ahol Loris Capirossi (Honda) indulhatott az első helyről, őt Max Biaggi (Yamaha), Alex Barros (Honda) és Valentino Rossi (Honda) követte. A rajt Kenny Roberts-nek sikerült a legjobban, nyomában ott volt Biaggi és Rossi, majd Gibernau, Barros, és Capirossi. Roberts és idén igen beteges Suzukija még egy körig sem vezethetett, először Biaggi, majd nem sokkal utána Rossi előzte le őt. Az 5. körben már Barros és Capirossi is Roberts előtt voltak.

 
   
   

A 6. körben Biaggi megmutatta azt, amit mostanában jó pár versenyen sikerült rendszeresen összehoznia, egy óriásit bukott úgy, hogy annak látszólag semmi előzetes jele nem volt. Megint a motor első kereke vesztette el hirtelen a tapadását a híd utáni gyors balos kanyarban. Korábban az ilyen jellegű eséseket Biaggi azzal indokolta, hogy Rossival ellentétben neki folyamatosan kockáztatva kell mennie, ha az élen akar motorozni, ezért történnek vele ilyen versenybalesetek. Hát én nem tudom ez igaz-e, de ez már a sokadik ilyen, és ez ugye senkinek sem jó.

 
   
   

Egy körrel utána Haga is megirigyelte a korai zuhanyozás lehetőségét, és szintén eldobta Red Bull Yamaha-ját, pedig addig nagyon jól jött fel. A továbbiakban Rossi biztos távolságban tudta tartani az őt üldözni próbáló Barros és Capiross West-Honda különítményt, így magabiztosan nyerte a versenyt a két fent említett pilóta előtt. Abe végig jó formában ment és be is futott a negyedik helyre. A hátsó alakzatokban Roberts, Ukawa és Nakano küzdött, de Roberts-et végülis mindkettő megelőzte, sőt még a közben hátulról érkező Checa sem kegyelmezett a világbajnoki címet védő Suzukis versenyzőnek.

A VB pontversenyében Valentino Rossi-nak mindössze 8 pont hiányzik a világbajnoki cím elhódításához, amit még három futamon gyűjthet be. Ezzel szinte biztos, hogy ezen a héten az ausztrál Phillip Island-on legalább egy világbajnokot avatunk, az olasz motorversenyző fenomén személyében.