Suzuki Burgman 650, az automata ötsebességes robogó

2001.10.20. 10:15
 
   
   

A 400-as Burgman 1999-es bemutatása után a Suzuki 2001-ben szintén Milánóban mutatta be legnagyobb robogóját, a Burgman 650-est. Jelenleg ez egyben a legnagyobb szériagyártású robogó lökettérfogata alapján. A 638 köbcentis benzinbefecskendezős motor nem a 400-as Burgman-ben található erőforrás egy megnövelt változata, hanem teljesen új tervezésű gépezet.

Egy katalizátor tisztítja a motorból kiáramló gázokat, amelyre az egyre szigorodó környezetvédelmi szabályok miatt van szükség. A nagytestű robogó egyik legérdekesebb darabja az ötsebességes, automatikus váltó. Ez tulajdonképpen kétféle üzemmódban képes működni. A fokozatmentes, automatikus üzemmódban a CVT váltó a robogoknál jól megszokott módon üzemel, csak húzni kell a gázt aztán gyerünk. A másik üzemmódban a kormányon elhelyezkedő két gombbal válthatunk le és fel, összesen 5 különböző fokozatba. Ilyenkor a CVT váltó az előre meghatározott pozíciókba vált minden egyes sebességfokozathoz. A váltónak ezenfelül van két váltást befolyásoló üzemmódja, sportos illetve gazdaságos beállítással. A kézi váltást használva meg van az az előnye az automataváltónak, hogy lehet motorféket használni.

 
   
   

A Burgman 650-est városban, és a városba való bejárásra szánja a Suzuki. Ezért a két kényelmes ülés (utasnak háttámlás) alatt két darab zárt sisak tárolható. A szélvédő kellőképpen magas és széles, valamint egy kisebb tárolórekesz is található a műszerfalon. A városokban sajnos sok kétkerekű tűnik el, ezért a Burgman mágneses gyújtáskapcsoló fedőt kapott, amely csak akkor nyit, ha egy hozzávaló kulccsal közelítünk felé, megelőzve a zárba beletört csavarhúzók szomorú látványát.

Az 50 lóerős blokk 160 km/h végsebességre képes. Ehhez már 15 colos kerekek járnak, így sokkal stabilabb az úttartása, mint a hagyományos 12-13 colos robogó kerekekkel. A Suzuki jelenleg azon godnolkodik, hogy a Burgman nevet mint külön márkát vigye tovább, hasonlóan a Toyota és a Lexus viszonyához. Ezért az új 650-es modell mellé 125 és 250 köbcentis, kisebb verziók is érkeznek a családba, amely így most már 4 nagytestű, kényelmes robogóból áll.