2003-tól kezdik csak gyártani a Ducati újdonságát.

2001.10.25. 09:00

 
   
   

Bár már beszámoltunk a Ducati meglehetősen egyedi motorjáról, most pár újabb információ és kép került nyilvánosságra. Az új Duke (ahogy az angolok hívják a Ducati-kat) meglehetősen bátor, merész és radikális formatervezésű gép. Egyből kirí a manapság egyre jobban uniformizálodó gépek tömegéből. Mások csak csúnyának nevezik. De senkit sem hagy hidegen, és valószínűleg ez volt a formatervezők célja. Úgy tűnik megpróbáltak mindent egy motorba összehozni, amit a motorosok jónak tartanak a motorozásból, és elhagyni minden olyat, amit nem igazán kedvelnek.

Az erős érzelem nyilvánítások ellenére a Ducati Multistrada-t nem gyártják egészen a 2003-as modellévig. Az addig hátralévő idő alatt még sok minden változhat a most bemutatott gépen. A prototípusnak a motorja is új. Egy 992 köbcentis, 90 fokos, L2-es, levegő hűtésű erőforrást fejlesztettek hozzá a mérnökök, amelynek a hengerfejei dupla gyújtógyertyákat rejtenek. A neve is innét származik, 1000 TS, ami az Alfa Romeo-knál már megismert Twin Spark technikát jelöli. A blokk a régi 904 köbcentis erőforráson alapszik, amely a 900SS-ben szolgál jelenleg, de új hengerfejet, szelepeket, szelepszöget kapott, és rengeteg egyéb változtatáson ment keresztül.

 
   
   

Az olasz gyár úgy gondolta, hogy a sorozatgyártás előtt jóval bemutatja a gépet, mivel így a hazai közönség előtt debütálhatott a Multistrada, nem pedig a jövő évi német Intermot-on. Ezenkívül így elegendő idő marad lemérni a nagyközönség reakcióit, és elvégezni az esetleges változtatásokat. A Multistrada, mint a neve is mutatja, mindenféle útra megfelelő, de ennek ellenére futóművét egy superbike gép is megirigyelhetné. Súlya szárazon 195 kg körül alakul, míg a tengelytávja 1450 mm. Az év folyamán még további információk várhatók a gyártól.