Supermoto a divat

2001.11.14. 08:50

 
   
   

Egyre több gyár, vagy kisebb műhely ismeri fel a Supermoto kategória növekvő népszerűségét. A kis olasz cég, a Vertemati 3 új modellt mutatott be a 2002-es évre. 501, 570 és 629 számokat kapták név gyanánt, amely a lökettérfogatukra utal. A négyszelepes, SOHC, egyhengeres erőforrások teljesítménye 55 és 60 lóerő közt van, de csak az 501-es rendelhető önindítóval. Egyébként az 501-es inkább utcai használatra készül, súlya 116 kg., az 570-es és 629-es modelleket viszont már versenykerekekkel szerelték, így felhasználási területük inkább a pálya. A futómű a WP legjobb darabjai közül való, teljesen beállítható fordított első teleszkópok és hátsó rugóstag szerepel a listán. Az 570 és 629 modellek már eleve slick gumival szerelve érkeznek a gyárból.

 
   
   

A HM Motard 450F teljesen új, és nem túl praktikus utcára. A Honda 2002-es krosszmotor újdonságán, a CRF450-en alapul. A négyszelepes blokk az áttervezett kipufogónak, és beömlő rendszernek köszönhetően 56 lóerőt teljesít. Előre és hátulra a szériánál nagyobb méretű fékek kerültek. Erről a motorról még az is elképzelhető, hogy ez alapján a Honda egy gyári Supermoto-t fog bemutatni.

 
   
   

A KTM 625SC - a régebbi 620SC módosított verziója - sokkal inkább az utcára való, mint elődje. A blokk 609-ről 625 köbcentisre nőtt, és a régi 40 mm-es Del'Orto karburátort egy 41 mm-es Keihin FCR41 típusú egység váltotta fel. A váz is változott a jobb közúti használhatóság érdekében. Az első fékek még mindig a jól ismert két dugattyús Brembo-k, bár a féktárcsák méretét megnövelték 320 mm-re. A hátsókerék mostantól 5 col széles, a súly/lóerő arány azonban maradt a régi, 123 kg-ot cipel az 55 lóerő. A KTM 660 Supermoto Factory Replica pedig egy verseny kész gyári Supermoto. 660 köbcentis erőforrása 73 lóerős, trükkös váz, Akrapovic kipufogó, szénszálas idomzat, mind nagyon jól hangzik. Az egész cucc mindössze csak 115 kg. Természetesen ez egy versenymotor, utcára nem engedélyezett, széria abroncsai Dunlop slick gumik.