V8-as Grand Prix motor a Ausztráliából
Úgy tűnik az új GP kategória szinte minden
kisebb műhely fantáziáját megmozgatta, a nagy gyárak szinte
kötelező részvételén kívül. Az ausztrál Ian Drysdale tulajdonában
lévő fejlesztőcég nemrég fejezte be második, utcára szánt V8-as
erőforrással ellátott motorját. De készülőben van egy cruiser a
műhelyben, valamint tervezés alatt áll a következő projekt, egy
V8-as GP erőmű.
Az új szabályok engedélyezik a hatnál több hengeres konstrukciók indulását a GP mezőnyében a következő idénytől. A Drysdale négyütemű motorja 998 köbcentis lesz, mindössze 2 köbcentivel marad el a maximálisan engedélyezett 1000 köbcentis határtól. Igaz a 8 hengereseket majd némi többlet súly cipelésére kötelezi a szabályzat. Ez lenne az első ilyen jellegű konstrukció a Moto Guzzi 500 V8 utólsó 1955-ös versenyévadja óta. A Guzzi V8 a leggyorsabb bicaj volt a rajtrácson, de különféle egyéb problémák miatt 2 év múlva visszavonult a versenypályákról.
Drysdale szerint ez a felépítés a legjobb
kombinációt eredményezi majd az erő és a súlyelosztás közt.
Figyelemre méltóan kis méretben sikerült megépíteni a prototípust,
mindössze 380 mm széles és 450 mm magas. A súlya 52 kg
elektronikával együtt. Mivel ez még csak egy működésképtelen
makett, ezért pontos teljesítmény adatok nem állnak rendelkezésre a
80 fokos hengerszögű V8-as motorról. De az utcára készült korábbi
verziója, amely főként az YZF600 alkatrészeiből épült, 140 lóerőt
tol a hátsó kerékre.
A GP V8-as teljesítménye 220 lóerő körülire saccolható, 22.000-es percenkénti fordulaton. Drysdale nem tervezi saját komplett GP motor elkészítését, de már keresi leendő ügyfeleit, akik megvásárolnák tőle az erőforrást. Jelenleg kínai cégekkel tárgyal egy közös GP csapat indításáról.