V8-as Grand Prix motor a Ausztráliából

2001.11.28. 08:29

 
   
   

Úgy tűnik az új GP kategória szinte minden kisebb műhely fantáziáját megmozgatta, a nagy gyárak szinte kötelező részvételén kívül. Az ausztrál Ian Drysdale tulajdonában lévő fejlesztőcég nemrég fejezte be második, utcára szánt V8-as erőforrással ellátott motorját. De készülőben van egy cruiser a műhelyben, valamint tervezés alatt áll a következő projekt, egy V8-as GP erőmű.

Az új szabályok engedélyezik a hatnál több hengeres konstrukciók indulását a GP mezőnyében a következő idénytől. A Drysdale négyütemű motorja 998 köbcentis lesz, mindössze 2 köbcentivel marad el a maximálisan engedélyezett 1000 köbcentis határtól. Igaz a 8 hengereseket majd némi többlet súly cipelésére kötelezi a szabályzat. Ez lenne az első ilyen jellegű konstrukció a Moto Guzzi 500 V8 utólsó 1955-ös versenyévadja óta. A Guzzi V8 a leggyorsabb bicaj volt a rajtrácson, de különféle egyéb problémák miatt 2 év múlva visszavonult a versenypályákról.

 
   
   

Drysdale szerint ez a felépítés a legjobb kombinációt eredményezi majd az erő és a súlyelosztás közt. Figyelemre méltóan kis méretben sikerült megépíteni a prototípust, mindössze 380 mm széles és 450 mm magas. A súlya 52 kg elektronikával együtt. Mivel ez még csak egy működésképtelen makett, ezért pontos teljesítmény adatok nem állnak rendelkezésre a 80 fokos hengerszögű V8-as motorról. De az utcára készült korábbi verziója, amely főként az YZF600 alkatrészeiből épült, 140 lóerőt tol a hátsó kerékre.

A GP V8-as teljesítménye 220 lóerő körülire saccolható, 22.000-es percenkénti fordulaton. Drysdale nem tervezi saját komplett GP motor elkészítését, de már keresi leendő ügyfeleit, akik megvásárolnák tőle az erőforrást. Jelenleg kínai cégekkel tárgyal egy közös GP csapat indításáról.