9 és fél millió a leggyorsabb Suzukiért

2001.12.07. 14:02

 
   
   

A Yoshimura japán-amerikai tuningcég szinte minden sportmotorhoz árul teljesítmény növelő kitteket. Fő vadászterülete azonban a Suzuki modellpalettája volt mindig is. Most ennek leggyorsabb darabját, a GSX-R 1000-et tették meg gyorsabbá. Az új alkotás a Tornado S-1 nevet kapta, és kevés dolog maradt rajta változtatás nélkül.

A blokk kompresszióját 12.0:1-ről 13.2:1-re növelték a mérnökök a hengerfej megmunkálásával, és vékonyabb tömítéssel. A széria vezérműtengelyek és szeleprugók helyére a Yoshimura saját darabjai kerültek, így a főtengely 500 ford/perccel többet foroghat, maximum 12.700 ford/perc leszabályozási határig. A gyári Suzuki komputert nyugdíjazták, és a Yoshimura saját fekete dobozára cserélték le, amelyhez egy kormányra épített 3 állású kapcsoló tartozik. Ezzel lehet választani a 3 különféle gyújtási jelleggörbe közt, akár menetközben is. Ezek a durva, még durvább, felszállás fokozatok.

A kipufogórendszer mi más lehetne, mint a Yoshimura 4 az 1-ben Tri-Oval rendszere. A cég saját deklijeivel, és olajteknőjével a blokk könnyebbé vált, és 300 köbcentivel több olajat képes elnyelni. A váltóra gyorsváltó egységet szereltek, valamint az ehhez tartozó váltásra figyelmeztető lámpát a műszerfalba. Mindezek együttesen félelmetes 168 lóerőt (ez kb. 180-185 lóerő a kuplungon mérve, az eredeti állapot 160 LE), és 108 Nm forgatónyomatékot eredményeznek a hátsó keréken. Az erőtöbblet 1200-as fordulattól egészen 12.700-ig mindenhol jelentkezik.

 
   
   

A futómű sem szégyenkezhet ilyen alkotóelemek után, minden egyes eleme a legjobb Öhlins termékekből állt össze. Az első féknyergek helyére a Nissin 6 dugattyús berendezése került, Nissin radiális főfékhengerrel, plusz a Yoshimura kormányvégek a még sportosabb üléspozícióért. Ezzel már Noriyuki Haga fékezéseit simán lekoppinthatjuk. A féktárcsák nem változtak. A BBS könnyűsúlyú alumínium kerekek tovább javítják a GSX-R 1000 eddig sem rossz kormányzási tulajdonságait.

A mű lezárása képpen szénszálas borítást kapott mindenhol az 1000-es Suzuki. Aki akar magának egyet az siessen, mert mindössze 50 épül a Tornado S-1-ből, és bizony a nagyobbik pénztárcáját vigye magával, mert a költségek 9.5 millió forintnak megfelelő dollárra rúgnak, szállítás nélkül természetesen.