Megvásárolható a Honda CBR600 világbajnoki technikája
7 millió forintnak megfelelő angol font kicsit
soknak tűnhet egy CBR600-ért (a szériagép ára 2.5 millió HUF), de a
gyártója szerint ez a darab bizony az utolsó fillérig megéri a
pénzét. Aki pedig ezt állítja nem más, mint a Castrol Honda
Szupersport világbajnoki csapat és azért állíthatja ezt könnyedén,
mert az alkatrészek egyenként megvásárolva a szupersport Honda-hoz,
plusz az átalakítás munkadíja 10 millió forint feletti összegbe
kerülne.
A gép egyébként azonos specifikáció szerint készül, mint az idei Szupersport Világbajnokságban szerepelt Chris Vermeulen CBR600-as versenygépe, amellyel Misano-ban az 5. helyet sikerült megszereznie. A versenykész motor blokkját a híres belga tuningmester, Mike DeHollinder dolgozta át, ő az aki a Castrol gyári versenygépek motorjait is tuningolja. A fordulatszámszabályozó 15.500 ford/percnél lép csak működésbe, és hihetetlen, de 128 lóerőt produkál a hátsó keréken. Ez olyan 140 körüli a főtengelyen mérve. Ismerve a gyári 600-as gépek 106-109 kóerős teljesítményét a főtengelyen, szinte elképzeletetlen érték, annyi mint amennyit egy nem éppen erőtlen Suzuki GSX-R 750 teljesít szériában!
A futómű sem egyszerű eset, az első villák
rugóit, szelepeit a K-Tech dolgozta át. A hátsó rugóstag pedig egy
komplett Öhlins verseny darab. A kormány lengéseit szintén egy
Öhlins kormánygátló hatástalanítja, a kipufogórendszer pedig Arrow
versenyrendszer. A motor két szett kerékkel érkezik, Renthal
fogaskerekekkel, és minden fontos komponens le van biztosítva
záródrótokkal. A teljes idomzat, beleértve a sárvédőket és a hátsó
ülésidomot szénszálas műanyagból áll, amellyel a gép súlya a
minimálisan megengedett 168 kg félszárazon (üzemanyag nélkül, de
kenőanyaggal és vízzel feltöltve).
Az árban benne foglaltatik még a gyári technikai háttér és segítségnyújtás a csapattól csakúgy, mint a részvétel lehetősége egy speciális tesztnapon. Akit érdekel a gép, az a Castrol Honda-val vegye fel a kapcsolatot a weboldalukon keresztül.