Városi hegymászó

2002.01.16. 13:20

 
   
   

A prototípusként fejlesztett Malaguti Super Climber szintén a Bologna-i Motorshow-n mutatkozott be a nagyérdeműnek. Egyelőre csak a nagyközönség reakcióit szándékozik tesztelni vele az olasz gyártó, mielőtt döntenének a szériagyártásról. A szóvívő szerint meg akarták mutatni, hogyan gondolkozik a Malaguti a motorkerékpár fogalmáról.

A Malaguti leginkább jóféle robogóiról ismert, valamint gyerekeknek szánt kismotorjaikról. De mint a gyár képviselője megjegyezte: "Sok a szóbeszéd arról a cégnél, hogy a modellpalettát szélesíteni kellene, és mivel a Malaguti egy igen erős márkanév, azon vagyunk hogy terjeszkedjünk."

 
   
   

A Super Climber stílusában az amerikai döngölt pályás motorversenyek gépeihez hasonlít leginkább. Ez magyarázza minimalista kinézetét is. A vázat úgy tervezték, hogy minél többet láttatni engedjen a blokkból. A váz maga egyébként is különleges, a hátsó része könnyűfémből, míg az első, blokkot tartó része acélból készült. A hátsó lengővilla sem egyszerű, acél csővázból áll. A teleszkópvillák hagyományos darabok, csillapításuk, rugózásuk nem állítható. A hátsó rugóstagok (kettő darab) közvetlenül a lengővillához kapcsolódnak. A rövid dobbokkal szerelt, kétoldali kipufogórendszer igazi kis pályamotor külsőt kölcsönöz motornak.

Az erőforrás a Yamaha XT600E enduró meglehetősen koros, 43 lóerős blokkja. Azonban az egész géphez kicsit furcsán hat a magas majomkapaszkodó jellegű kormány, amely inkább az Easy Rider filmre emlékeztet, mint sem egy körpályás amerikai motorra. A gép végsebessége egyelőre nem ismert.