A gyár helyett egy tuningcég építette meg az ígért ZX-10-et

2002.01.22. 12:09

 
   
   

A Kawasaki ZX-9R kedvelt sportgép volt. De lassan kezd lemaradni a legfrissebb 1000 köbcentis superbike gépek mögött. Korábban az a hír járta, hogy a gyáriak 2002-re elkészítik a ZX-10R-t, amely a Kawasaki versenyképes modellje lett volna ebben a géposztályban. Ez nem történt meg, ellenben a TTS tuningcég megépítette a gyár helyett a ZX-10R-t saját recept szerint.

Először is felfúrták 998 köbcentire a 900-as erőforrást, amely így 158 lóerőt teljesít a hátsó keréken mérve. A cég képviselője szerint erőben biztosan veri a Suzuki GSX-R 1000-esét, ha súlyban és kezelhetőségben nem is. Az 1000-es gixxer egyébként 145-150 lóerő körül teljesített a hátsó keréken mérve. A 120 Nm nyomaték szintén nagyobb a Suzuki modelljénél mért értéknél. Persze mindennek egyelőre csak hosszú egyenesben van jelentősége, de egyelőre még nem mérték le a Kawa végsebességét. Ez minden bizonnyal nagyon jó eredmény lenne, mert a ZX-9R-nek egyébként is kíváló az aerodinamikája.

A TTS a 2000 és 2001-es évjáratú ZX-9R-esek átalakítását vállalja. A módosítások és minden egyéb ára mindössze 750.000 forint körüli összegbe kerül. Régebbi modellek átalakítása is megoldható, igaz kicsit drágábban, mert le kell cserélni a hengereket a 2000-es évjárat hasonló darabjára.