Négyhengeres pucér Triumph

2002.01.25. 13:38
 
   
   

A naked bike-ok eladásai évről évre egyre jobban növekszenek. Most a Triumph is ráhajt ennek a piacnak egy szeletére a TT600-ra épülő új Speed Four-ral. Az újdonságot a Brüsszeli Motorkiállításon mutatták be, nem sokkal az angliai Ally Pally motoros rendezvény előtt. A Speed Four egy 600-as sportmotor teljesítményét és kezelhetőségét kombinálja egy streetfighter gép agresszív kinézetével.

Azért mert egyetlen nagyobb idom sincs rajta, senki se gondolja hogy a motor egy olcsó gépezet. Már csak azért sem, mert olyan motorokkal kell versenyeznie, mint a 600-as Yamaha Fazer, a Honda Hornet 600, vagy a kis Suzuki Bandit. Sőt, a Triumph még egy ennél is exkluzívabb piacot céloz meg a Speed Four-ral, mivel ára még a 900-as Hornet és az 1000-es Yamaha Fazer ára között lesz valahol. A Triumph a sok jó alkatrésszel felszerelt 600-as pucér motorjával igyekszik vásárlóit eltéríteni ezektől a nagyobb, de mindenképpen kevésbé márkásabb cuccokkal felszerelt vetélytársaitól.

Az összes alkatrész egyenesen a TT600-ról került át, de tulajdonképpen sok esetben a Speed Four még jobb is lett, mint nagybácsikája. Mert a TT600 jó motor, de az összesített értékelésekben mindig a japán 600-asok után végzett, ellenben kezelhetőség szempontjából gyakran az osztályelsők közt van a helye. Így olyan modellek felett, mint a Bandit vagy a Fazer könnyedén győzedelmeskedik.

 
   
   

A váza és a futóműve egy az egyben a TT600-asé, így úttartása, és kezelhetősége szinte azonos vele. Az igazolt 97 lóerővel az erőforrás kicsit gyengébb a 108 lóerős TT600-asénál. Az átdolgozott dugattyúk, hengerek, vezérműtengelyek egy szélesebb tartományban jelentkező, és nagyobb forgatónyomatékot biztosítanak a Speed Four-nak. De ez, és a hiányzó idomzat kisebb végsebességet, de jobb gázreakciót jelent egyben.

Ezenfelül még egy nagy előnye van a "csak" 97 lóerőnek. Sok európai országban itt húzodik a kedvezőbb biztosítási díjtételek felső lóerő határa. Az angol kereskedők megjegyezték az újdonsággal kapcsolatosan, hogy sikeres lehet, mert bár a Triumph nem épít olcsó motorokat, de ez első ránézésre meglátszik, hogy jó alkatrészekből épül fel a járgány. A cég inkább a magas minőségre törekszik majd ez esetben is, mintsem a nagy eladási darabszámokra.

Másrészt a vásárlói szokások változnak, a vásárlók egyre inkább elfordulnak mindenhol a sportmotoroktól, és olyan gépeket keresnek, mint a Speed Four. Azonban meg kell említeni, hogy a gép ötlete nem új, és nem közvetlen a Triumph-tól származik, mivel a cég olaszországi importőre már majdnem egy éve forgalmaz egy lecsupaszított TT600-ast Baby Speed néven.

Az újdonság január végétől lesz kapható, narancs, zöld, és fekete színekben.