Suzuki B-King: 250 lóerő 6 millió forintért, vagy 175 lóerő 4 millióért?

2002.02.07. 09:24

 
   
   

Már beszámoltunk arról, hogy a hétvégén zajlott Angliában az Ally Pally show, a szigetország egyik legérdekesebb és legnagyobb látogatottságú motorkiállítása és vására. Az eseményt még színvonalasabbá tette, hogy a Suzuki standon ott virított a Tokiói Motor Show-n debütáló monstrum, a B-King.

 
   
   

Bár ahogy azt megírtuk, ez a motor teljességgel koncepciómotorként épült. A motorosoknak annyira tetszik a mezítelen, és meglehetősen agresszív külsejű gép, hogy egyre másra küldték a leveleket, mikor kezdik el a B-King gyártását.
A Suzuki elgondolkozott a sorozatgyártás lehetőségén, és most megszavaztatta a vásárlóként igen potenciális angol közönséget, hogy milyen formában kerüljön gyártásba a motor.

 
   
   

Az egyik lehetőség, hogy megtartják a turbót, amivel nem kevesebb, mint 250 lóerő gazdájává válhat a tulajdonos. Ennek azonban ára van, potom 15000 font, ami cirka 6 millkának felel meg. Ezzel szemben feltöltő nélkül jóval alacsonyabb árat tudnának kikalkulálni, de még így is igen erős gépezetnek számítana a B-King. A gyári Hayabusa blokk 175 lóerőt produkál, amivel a legerősebb naked bike lenne a piacon. A motorosokat az elvesztett lóerőkért kárpótolná a zsebükben maradt 2 millió forint.

 
   
   

A szavazásra február 3-án került sor, és nem könnyítette meg a Suzuki gyár helyzetét, mert éppen fele-fele arányban szavaztak az olcsóbb, de gyengébb, és a drágább, de brutál erős gépre.

 
   
   

Sajnos abban nem reménykedhetünk, hogy az Inter Wheel-en megszavaztatnak bennünket is, mivel a kiállítás után visszavitték a motort Japánba, ezzel egyelőre európai pályafutásának vége is szakadt.